شناسهٔ خبر: 40375589 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعلام حالت فوق العاده در مینه سوتا درپی بالا گرفتن اعتراضات

درپی بالا گرفتن اعتراضات در ایالت مینه سوتا به دلیل جان باختن یک سیاه پوست به دست پلیس، در این ایالت حالت فوق العاده اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ام اس ان بی سی، درپی بالا گرفتن اعتراضات در ایالت مینه سوتا به دلیل جان باختن یک سیاه پوست به دست پلیس، در این ایالت حالت فوق العاده اعلام شد.

بر این اساس، با هدف زمینه سازی لازم برای ممانعت گارد ملی از غارت و تداوم اعتراضات خشونت آمیز که به دنبال کشته شدن جرج فلوید، کارگر سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس این کشور روی داده است، فرماندار مینه سوتا در دو شهر این ایالت وضع فوق العاده اعلام کرد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس و بر اساس تصاویر هوایی، معترضان در خیابان‌های اطراف پاسگاه سوم پلیس حضور پیدا کرده و برخی از آن‌ها در حال دویدن و ورود و خروج از فروشگاه‌های نزدیک این مناطق بودند. بر اساس این گزارش، معترضان همزمان با تاریکی هوا، اقدام به آتش زدن یک فروشگاه لوازم یدکی کردند.

این اعتراضات پس از آن صورت می‌گیرد که دوشنبه «جرج فلوید» یک مرد سیاهپوست آمریکایی که پلیس آمریکا تلاش داشت تا او را خارج از یک مغازه خوار و بار فروشی در جنوب شهر مینیاپولیس بازداشت کند، به قتل رسید. تصاویری که تلفن همراه یک شهروند از این وقایع ضبط کرده بود، نشان می‌داد یک افسر پلیس دست کم برای هشت دقیقه زانوی خود را بر روی گردن این سیاهپوست قرار داده بود که در نهایت سبب مرگ وی شد.

این قتل بی رحمانه که اعتراضات زیادی را به همراه داشته سبب شد تا افسر خاطی به همراه سه نفر دیگر از کار خود برکنار شوند و «جیکوب فری» شهردار مینیاپولیس اتهاماتی را متوجه این افسر کرد.

مداریا آرادوندو، رئیس پلیس مینیاپولیس از مردم خواسته تا آرامش خود را حفظ کنند. او در مصاحبه‌ای تلویزیونی از انجام تحقیقات داخلی علاوه بر تحقیقات اف بی آی در خصوص مرگ این سیاهپوست خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما