شناسهٔ خبر: 40375519 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نامشخص بودن وضعیت میزبانی ایران از رقابتهای بین‌المللی سوارکاری

امیررضا امیری‌نژاد

رئیس فدراسیون سوارکاری ایران خبر از میزبانی سه رقابت بین المللی در مسابقات پرش با اسب داد که باتوجه به شیوع کرونا یک مسابقه لغو شده و دو مسابقه دیگر مشخص نیست که برگزار خواهد شد یا خیر.

صاحب‌خبر -

 مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری در گفتگو با ایسنا، درباره شرایط مسابقات سوارکاری با توجه به شیوع کرونا گفت: با توجه به بخشنامه های ستاد مبارزه با کرونا در ورزش خوشبختانه در بعضی از استان ها که شرایط سفید اعلام شده و بیماری فروکش کرده تمرینات در باشگاه های آن استان ها با رعایت موارد بهداشتی آغاز شده است. همچنین در استان های سفید از لحاظ کرونا مسابقات بدون حضور تماشاچی در حال برگزاری است.
او درباره فعالیت باشگاه های سوارکاری تهران گفت: در استان تهران با رعایت موارد بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گرفتن تست های غربالگری و با پروتکل های خاص اجازه فعالیت به باشگاه ها داده شده و با مدیریت در رشته های انفرادی مختلف قرار است فعالیت های لازم انجام شود.

او افزود: سوارکاری با بقیه رشته ها تفاوت دارد و آن هم این است که نمی توان اسب را به مدت طولانی خواباند. اگر با اسب کار نشود دچار آسیب خواهد شد بنابراین ایجاد تمرینات منظم برای اسب بسیار مهم است. خوشبختانه کار را با رعایت تمامی موارد بهداشتی شروع کرده ایم و به امید روزی هستیم که شرایط بهتر شود و بتوانیم مسابقاتمان را در تهران از سر بگیریم.

خلیلی گفت: در مدت کرونا موفق شدیم سیستم های مجازی را فعال کنیم. مسابقاتی که می توانستیم به وسیله ی سیستم های مجازی برگزار کنیم مانند مسابقات زیبایی اسب اصیل ایرانی از طریق مجازی برگزار شد. داوران از همین طریق به شرکت کنندگان امتیاز دادند.  سیستمی طراحی کردیم که مردم و سوارکاران ثبت نام کرده و در این مسابقه شرکت می کنند. فیلم توسط سه داور دیده شده و نظر نهایی به تمامی علاقه مندان اعلام می شود. خوشبختانه موفق شدیم سیستم های مجازی در خصوص آموزش و مسابقات راه اندازی کنیم. سیستم مجازی خیلی موثر بوده و بسیاری از این نوع رقابت استقبال کرده‌اند. همچنین بازدید کنندگان این رقابت ها زیاد شده است. 
او در پاسخ به این‌که، باتوجه به شیوع کرونا اکثر مسابقات ورزشی لغو و به زمان دیگری موکول شد آیا در آینده قرار است تیم ملی سوارکاری ایران به مسابقاتی اعزام شود یا خیر؟ گفت: ایران میزبان سه رقابت بین المللی در تقویم فدراسیون جهانی سوارکاری است اما هنوز برگزاری آنها با توجه به پیگیری ها مشخص نیست. فدراسیون پیگیری های لازم را انجام داده اما پاسخی دریافت نکردیم. اگر بخواهیم به مسابقات بین المللی اعزام شویم و یا میزبان رقابتهایی باشیم نیازمند داور و سرداور بین المللی و ورزشکاران خواهیم بود. البته هنوز ارتباط بین کشورها به درستی ایجاد نشده بنابراین فعلا برای برگزاری مسابقات که ایران میزبان آن است صحبتی در پیش نیست. همچنین با این تفاسیر فعلا اعزامی نخواهیم داشت.

رئیس فدراسیون سوارکاری ایران درباره مسابقاتی که قرار بود ایران میزبان آن باشد، گفت: قرار است مسابقات بین المللی پرش تحت عنوان CSI به میزبانی ایران برگزار شود. در تقویم فدراسیون جهانی سه تاریخ مختلف برای برگزاری این رقابتها وجود داشت که متاسفانه یک مسابقه در اواخر فرودین ماه بود که گذشت. اما دو تا مسابقه هنوز باقی مانده، یکی در ماه مرداد و یکی دیگر در پاییز قرار است برگزار شود. امیدواریم در مرداد ماه اگر شرایط کشور از لحاظ بیماری رو به بهبود برود مسابقات را برگزار کنیم. 
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما