شناسهٔ خبر: 40375465 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش ۱.۴ میلیارد دلار تسلیحات به کویت

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت خارجه آمریکا موافقت خود با فروش صدها میلیون دلار تسلیحات مربوط به سامانه های دفاع موشکی پیشرفته به کویت را اعلام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنج شنبه به وقت محلی در یک ابلاغیه به کنگره اعلام کرد که وزارت امور خارجه این کشور با فروش احتمالی تسلیحات به کویت به ارزش یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون دلار شامل اجزای سامانه دفاع هوایی موشکی «پاتریوت» و به روز رسانی این سامانه پیشرفته موافقت کرده است.

آژانس همکاری امنیتی و دفاعی وابسته به پنتاگون در این باره تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا فروش ۸۴ موشک رهگیر «پاک-۳»، سیستم های «ام اس ای» و تجهیزات مرتبط به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به کویت و همچنین به روز رسانی سیستم پاتریوت موجود در این کشور را تایید کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در این رابطه خاطر نشان ساخته که فروش تسلیحات مرتبط با سامانه پاتریوت که شرکت های «لاکهید مارتین» و «ریتیون تکنولوجیز» صادرکنندگان اصلی رادارها، سکوهای پرتاب و موشک های رهگیر تشکیل دهنده آن هستند، توانایی کویت برای مقابله با تهدیدهای پیش روی خود و تامین امنیت بیشتر برای زیرساخت های نفت و گاز طبیعی این کشور را ارتقا می دهد.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

نظر شما