شناسهٔ خبر: 40375333 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محدودیت‌ها درباره برگزاری گردهمایی در انگلیس آسان شد

لندن – ایرنا – نخست وزیر انگلیس پس از اجرای طرح تست و ردیابی کرونا برای عبور از قرنطینه اعلام کرد که از روز دوشنبه (۱۲ خرداد) محدودیت‌ها برای گردهمایی افراد تا حداکثر ۶ نفر در بیرون از خانه آسان خواهد شد.

صاحب‌خبر -

«بوریس جانسون» در کنفرانس خبری روزانه دولت هشدار داد که این ملاقات‌ها باید در فضاهای باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دو متر صورت گیرد. وی افزود که به این ترتیب خانواده‌ها پس از نزدیک به دو ماه مجاز خواهند بود تا با یکدیگر دیدار کنند. 

پیش‌از او نیکلا استرجن سروزیر اسکاتلند نیز در سخنانی اعلام کرد که برگزاری گردهمایی‌های ۸ نفره از فردا (جمعه) مجاز خواهد بود.

نخست وزیر انگلیس با این حال از مردم خواست که مسئولانه رفتار کرده و با رعایت نکات بهداشتی از برگزاری گردهمایی‌های بزرگ‌تر اجتناب کنند. 

جانسون ناگزیر از خسارت‌های مالی ناشی از بحران کرونا، محدودیت‌های قرنطینه را با هدف چرخش اقتصاد کشور از هفته پیش آسان کرد.

وی ابتدا محدودیت‌های ورزش در فضای باز و تردد به محل کار را کاهش داد و از هفته اینده قرار است برخی مدارس ابتدایی، بازار روز، نمایشگاه‌های خودرو بازگشایی شود. سایر محدودیت‌های نیز به تدریج در هفته‌های آینده کاهش خواهد یافت.  

نخست وزیر انگلیس دیروز از طرح اصلی دولت برای خلاصی از قرنطینه ملی پرده برداشت و تاکید کرد که با اجرای این طرح زندگی مردم متحول خواهد شد.

بر اساس این طرح، شهروندانی که از خود علائم کرونا بروز می‌دهند، بلافاصله از سوی مسؤولان وزارت بهداشت، آزمایش و اگر نتیجه مثبت شد تمام مرتبطان بیمار ردیابی و مکلف به ۱۴ روز قرنطینه می شوند.  

جانسون هشدار داده که دولت برای افراد متخلف و آن‌هایی که قوانین قرنطینه را رعایت نکنند، جریمه‌هایی را در نظر گرفته است.

پیش از این افرادی که از خود علائم کرونا– مانند از دست دادن حس بویایی و چشایی– بروز می دادند به رعایت ۷ روز قرنطینه و سایر اعضای خانواده وی نیز ۱۴ روز خانه نشینی مکلف بودند.  

وزیر بهداشت انگلیس امروز در سخنانی با اشاره به سرمایه گذاری گسترده دولت در اجرای طرح هشدار داد که اگر مردم مسئولانه رفتار نکنند، این طرح را اجباری خواهد کرد. این درحالی‌است که  دانشمندان این کشور معتقدند درصد اثربخشی این طرح بین ۵ تا ۱۵ درصد است و «عصای جادویی» برای کاهش آمار کرونا در کشور به‌ شمار نمی‌رود.

آمار مرگ و میر مبتلایان کرونا در انگلیس به رقمی معادل دو برابر پیش‌بینی دانشمندان رسیده و این کشور پس از آمریکا دارای بالاترین آمار جان‌باختگان در جهان است.

نظر شما