شناسهٔ خبر: 40375099 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بورل مطرح کرد؛

اتحادیه اروپا ازلغومعافیتهای تحریمی آمریکا درباره ایران انتقادکرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از لغو تمدید معافیت های تحریمی آمریکا درباره همکاری های صلح آمیز با ایران، این اقدام را موجب دشوار شدن نظارت بر برنامه هسته ای تهران اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج شنبه از اقدام آمریکا در لغو معافیت‌های تحریمی در حوزه همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای با ایران انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، «جوزف بورل» برجام را بهترین و تنهاترین روش برای حصول اطمینان از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران عنوان کرد و گفت: من به همین دلیل از تصمیم آمریکا برای لغو تمدید معافیت‌های تحریمی مربوط به طرح‌های هسته‌ای مرتبط با برجام ابراز تأسف می‌کنم.

وی در عین حال افزود که این اقدام حصول اطمینان از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران را برای جامعه بین‌المللی دشوارتر می‌کند.

«مایک پمپئو»، وزیرخارجه آمریکا چهارشنبه شب از عدم تمدید معافیت‌های همکاری هسته‌ای با ایران خبر داد.

پمپئو در یک پیام توئیتری نوشت: «امروز، من پایان معافیت تحریم‌ها برای [همکاری در] پروژه‌های مرتبط با برجام در ایران را که ظرف ۶۰ روز اجرایی می‌شود، اعلام می کنم».

وزیر خارجه آمریکا در پیامی دیگر که متعاقب این پیام منتشر شد، نوشت: «من همچنین دو هدایت کننده اصلی برنامه غنی سازی هسته‌ای ایران را تحریم می‌کنم- مجید آقایی و امجد سازگار. دانشمندان ایرانی باید انتخاب کنند: یا یک فعالیت صلح آمیز خارج از حوزه اشاعه [تسلیحات هسته‌ای] را دنبال کنند یا خطر تحریم شدن را بپذیرند».

نظر شما