شناسهٔ خبر: 40374449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فتاح تأکید کرد؛

برنامه‌ریزی مدون برای حمایت از اقشار آسیب دیده در دوران پسا کرونا

قم - رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: باید برای مدیریت کشور و حمایت از اقشار آسیب دیده در دوران پسا کرونا برنامه‌ریزی مدون صورت دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز فتاح در دیدار با استاندار قم که در استانداری قم انجام شد، به ضرورت اطلاع رسانی توفیقات شهر قم در مهار ویروس کرونا به عنوان اولین استان درگیر با این بیماری اشاره کرد و افزود: مدیریت استان قم با وجود شرایط دشوار و سخت در مبارزه با ویروس کرونا عملکرد بسیار خوبی داشته است.

وی با بیان اهمیت عبرت آموزی از تجربیات بحران‌ها و اطلاع‌رسانی از اقدامات در استان، اضافه کرد: انتقال این تجربیات می‌تواند در بهبود وضعیت کنترل بیماری و بحران در سایر نقاط کشور اثر گذار باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: بنیاد جانبازان و مستضعفین با تمام توان از خدمات مددجویی در قم و به ویژه در ایام شیوع کرونا و طرح کمک مؤمنانه و مواسات حمایت می‌کند.

فتاح خاطرنشان کرد: مدیریت پسا کرونا اهمیت به مراتب بالاتر دارد و باید برای مدیریت کشور و حمایت از اقشار آسیب دیده برنامه ریزی مدون صورت دهیم.

رتبه ممتاز قم در مقابله با شیوع کرونا

استاندار قم نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت قم در مهار و کنترل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: رتبه قم در ارزیابی عملکرد کشوری مقابله با شیوع بیماری کرونا و اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا ممتاز است.

بهرام سرمست، مدیریت صحیح ستاد بحران استان در زمینه مقابله با شیوع کرونا و درمان مبتلایان به این ویروس را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: وحدت فرماندهی، مدیریت هماهنگ و تعامل همه بخش و گروه‌ها، از عوامل ایجاد وضعیت کنترلی بحران کرونا در قم است.

وی به عدم پیش آگاهی ستاد بحران قم از شیوع کرونا در کشور و کار دشوار این ستاد در آماده سازی استان برای مقابله با بحران کرونا اشاره کرد و گفت: اتباع خارجی ساکن در قم و نیز حضور زائرین و مسافرین سختی این شرایط را برای ستاد مدیریت بحران استان دوچندان نمود، که با همدلی و هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان توفیقات لازم کسب شد.

نماینده عالی دولت در استان قم با تأکید بر نقش آفرینی علما، مراجع و روحانیت در اجرای طرح‌های مصوب ستاد ملی کرونا، ادامه داد: مردم نیز با عمل به پروتکل‌های بهداشتی در تمام مراحل اجرای طرح‌های مقابله و کنترل ویروس کرونا نقش مهمی در شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا ایفا نمودند.

وی به برگزاری جلسات متعدد و منظم در راستای هم افزایی و تعامل بین بخشی در استان اشاره و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بالای خیرین و ستادهای مردمی و نیز گروه‌های جهادی و با هدایت کمک‌ها و تقسیم وظایف تمام استان در قالب یک مجموعه واحد در این بحران به انجام خدمات و اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با ویروس کرونا پرداختند.

سرمست همچنین به نقش دستگاه‌های امداد رسانی و حمایت از مدد جویان قم و اثر گذاری قابل تقدیر بنیاد مستضعفین در این زمینه اشاره و خاطر نشان کرد: حمایت از اقشار ضعیف و آسیب دیده و نیز برنامه ریزی برای حرکت استان در مسیر جهش تولید از اولویت‌های مهم در ایام پسا کروناست.

نظر شما