شناسهٔ خبر: 40374314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

الزام کارکنان ادارات هرمزگان به استفاده از ماسک

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا در استان گفت: کارکنان ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بنگاه های اقتصادی و تولیدی موظف به استفاده از ماسک در محل کار و همچنین رعایت اصول بهداشتی هستند.

صاحب‌خبر -

فریدون همتی عصر پنجشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت:افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان، نتیجه کم دقتی و توجه نکردن به رعایت اصول فاصله گذاری و موارد بهداشتی است و این امر نشان می‌دهد مردم هرمزگان باید حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

وی تاکید کرد: دامنه نظارت بر فعالیت ها در استان هرمزگان تقویت و افزایش خواهد یافت و مردم باید در نظر داشته باشند که هرگونه تجمعی ممنوع است و در هیچ نقطه‌ای از استان نباید صورت گیرد.

استاندار هرمزگان گفت: مردم استان تردد غیرضروری نداشته باشند و به مناطق مختلف از جمله روستاها سفر نکنند و در وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین اماکن فعالیت‌های مختلف نیز حتما از ماسک استفاده کنند.

وی بیان داشت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ضدعفونی اماکن عمومی، خیابان ها و مکان های تردد را با جدیت بیشتر انجام دهند.

همتی افزود: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله بسیج و هلال احمر نیز در این راستا ظرفیت‌های خود را به کار بگیرند و به شهرداری‌ها و دهیاری ها و همچنین دانشگاه علوم پزشکی استان، کمک کنند.

وی ادامه داد: ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همه تدابیر لازم را پیگیری و اجرا می کند اما مردم باید همکاری لازم را در این خصوص داشته و احساس نکنند که بیماری کرونا تمام شده است.

استاندار هرمزگان تا کید کرد: اگر همه افراد فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول و دستورالعمل های بهداشتی را در ارتباطات خانوادگی و فعالیت های محیط کار خود رعایت کنند، انتقال بیماری کاهش خواهد یافت.

ییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۴۳ هزار و ۸۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در کشور به ۷ هزار و ۶۲۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴۱۹ مورد بستری و یک هزار و ۸۳۹ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۴۳ هزار و ۸۴۹ نفر رسید.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۶۲۷ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۱۱۲ هزار و ۹۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۲ هزار و ۵۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون ۸۷۶ هزار و ۴۹۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار کرد: روند شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان، مازندران و کرمانشاه نیز در وضعیت هشدار هستند. با توجه به گزارش‌ها از سفرها به استان‌های مازندران و گیلان و عدم رعایت نکات بهداشتی در شهرستان‌های این استان‌ها، ممکن است در روزهای آینده این موضوع باعث افزایش مبتلایان در این استان‌ها شود.

نظر شما