شناسهٔ خبر: 40374281 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

تورنت: انتقادها از مسی برای ناکامی ملی منصفانه نیست

مسی در آینده هافبک می‌شود!

دومنک تورنت کمک مربی سابق بارسلونا معتقد است لیونل مسی به زودی نقش ژاوی را در بارسا برعهده خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، دومنک تورنت به مدت یک دهه دستیار پپ گواردیولا بود. او در بارسا، بایرن و منچسترسیتی کمک گواردیولا بود ولی فصل 19-2018 هدایت نیویورک سیتی را برعهده گرفت که راه به جایی نبرد. دومنک سال 2007 حتی دستیاری پپ در تیم دوم بارسا را هم برعهده داشت و یکی از کسانی است که به خوبی می تواند لیونل مسی را توصیف کند.

او در مورد مسی گفت: از 15 سالگی مسی را تحت نظر داشتم و باید بگویم که بی‌نظیر بود و هر کسی را تحت تاثیر قرار می داد. لئو ابتدا از توانایی‌های فردی‌اش بیشتر استفاده را می‌کرد ولی سپس تبدیل به یک بازیکنی در خدمت تیم شد و از این حیث او حالا هیچکس را رقیب خود نمی‌بیند. مسی می‌تواند 70 دقیقه در زمین قدم بزند ولی وقتی توپ به او برسد، می‌وان انتظار یک موقعیت گل را داشت.

دومنک تورنت ادامه داد: درست است که مسی به سال‌های پایانی فوتبالش نزدیک می‌شود ولی او همچنان می‌تواند تعیین کننده باشد و بدرخشد. فکر می‌کنم چند سال بعد و با کاهش یافتن سرعتش، او یک منطقه عقب‌تر بیابد و همان جایی بازی کند که زمانی ژاوی حضور داشت. اینگونه مسی همان تعیین‌کنندگی همیشگی را حفظ خواهد کرد.

تورنت مسی و مارادونا را هم اینگونه مقایسه کرد: مسی تکرار نشدنی است و دیه گو هم نابغه دورانش بود. کسی را به یاد ندارم که توانسته باشد همچون مارادونا به تنهایی تیمش را قهرمان جام جهانی کند. مسی هم در جام جهانی برزیل چیزی تا قهرمانی فاصله نداشت و شاید اگر آرژانتین بر آلمان پیروز می شد، اکنون از مسی در کشورش به گونه‌ای دیگر تمجید می‌کردند. انتقادات از او برای ناکامی در بازی‌های ملی منصفانه نیست و معتقدم او در بهترین شرایط به جام جهانی قطر خواهد رسید و امیدوارم با کشورش قهرمان شود.

نظر شما