شناسهٔ خبر: 40374091 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قطر: محاصره ما بر اساس بهانه‌های دروغین صورت گرفته است

نماینده دائم قطر در سازمان ملل متحد گفت که محاصره این کشور بر اساس بهانه‌های دروغین چهار کشور عربی شورای همکاری خلیج فارس صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، «علیاء أحمد بن سیف آل ثانی» نماینده دائم قطر در سازمان ملل متحد طی سخنانی در ویدئو کنفرانس شورای امنیت درباره حمایت از غیرنظامیان در درگیری های مسلحانه گفت: تحریم‌هایی که علیه ما تحمیل شده است امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند.

وی افزود: محاصره ما به بهانه های دروغین صورت گرفته و محاصره کنندگان به پیامدهای وخیم محاصره برای امنیت منطقه ما توجهی نکرده اند.

نماینده دائم قطر در سازمان ملل متحد گفت: محاصره ما در حالی صورت گرفته است که جهان عرب با بحران ها و درگیری های مختلفی دست و پنجه نرم می کند.

علیاء احمد بن سیف آل ثانی با بیان "محاصره علیه قطر وارد چهارمین سال خود شده است" گفت: کشورهای محاصره کننده به جای تلاش برای حل و فصل بحران های منطقه روندی را در پیش گرفتند که در تضاد با قوانین بین المللی است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر دسامبر گذشته گفت که کانالی ارتباطی بین دوحه و ریاض شکل گرفته است و آن دو بر سر اصول مذاکرات و توقف حملات رسانه ای علیه یکدیگر به توافق رسیده اند.

عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات متحده عربی از پنجم ژوئیه 2017 روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را با قطر، به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده‌اند. اتهامی که دوحه آن را تکذیب می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما