شناسهٔ خبر: 40373699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرک‌های صنعتی استان اردبیل توسعه می‌یابد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از توسعه شهرک‌های صنعتی در این استان خبر داد. 

صاحب‌خبر -

محمد اهلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال‌های اخیر، حضور سرمایه‌گذاران در استان برای استقرار در شهرک‌های صنعتی از رشد چشمگیری برخوردار بوده که این امر نشان از توجه ویژه به جایگاه این شهرک‌ها در توسعه صنعت استان دارد.

وی گفت: شهرک‌های صنعتی با داشتن امکانات و تاسیسات اولیه و واگذاری زمین با تسهیلات ویژه، بهترین مکان ممکن برای حضور سرمایه‌گذاران است و این امر سبب شده تا حضور سرمایه‌گذاران در آنها از جهش فوق‌العاده‌ای برخوردار شود.

او ادامه‌داد: واگذاری زمین به متقاضیان مستلزم تملک زمین مورد نیاز برای احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی جدید است که این امر ضرورت توجه به توسعه این شهرک‌های را در استان چند برابر می‌کند.

اهلی اضافه‌کرد: با توجه به مصوبات ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید، این شرکت اقدام به تشکیل کمیته تملک زمین در این  شهرک‌ها کرده تا روند تملک زمین شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید تسریع یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل،  احداث بلوک سرمایه‌گذاری خارجی و ناحیه صنعتی اصلاندوز، توسعه نواحی صنعتی روح کندی و رضی را از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سال جهش تولید دانست و افزود: پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز لازم از ادارات و سازمان‌های مربوطه، مطالعات و عملیات اجرایی این شهرک ها و نواحی صنعتی جدید شروع خواهد شد.

اهلی نقش شهرک‌ها و نواحی صنعتی را در جذب سرمایه‌گذاری‌ها و توسعه صنعت استان بسیار موثر دانست و گفت: ضروری است سازمان‌ها و ادارات این شرکت را در ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی جدید یاری نمایند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به راه‌اندازی ۱۲ خوشه صنعتی در این استان با هدف تحقق شعار جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار افزود: برای اجرای توسعه خوشه‌های کسب و کار و جهت حمایت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، تاکنون سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در استان در حال اجرا بوده و مطالعات و امکان‌سنجی انجام ۱۲ خوشه صنعتی دیگر نیز در دست اقدام می‌باشد.

وی این خوشه‌های صنعتی را شامل صنایع چوب و مبلمان، توریسم، صنایع فلزی، صنایع شیرآلات بهداشتی، فنی و مهندسی ساختمان، صنایع پوشاک، آب معدنی، انواع نخ، عسل، طیور، سنگ‌های قیمتی و سنگ‌های معدنی برشمرد و گفت: با شناسایی و امکان‌سنجی این خوشه‌های صنعتی، فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در کنار هم تجمیع و هماهنگ شده و این امر باعث بهره‌مندی هر چه بیشتر صنایع از خدمات یکدیگر می‌شود.

او با بیان اینکه هدف از انجام خوشه‌های کسب و کار، تقویت ارتباط، شبکه‌سازی و همکاری اعضای خوشه‌های صنعتی با یکدیگر است ،تشریح ‌کرد: برنامه توسعه خوشه‌های کسب و کار با بهره‌مندی از تجربه کشورهای توسعه یافته پایه‌ریزی شده و تاکنون دستاوردهای موفقی نیز داشته است.

نظر شما