شناسهٔ خبر: 40373397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون رئیس جمهور:

بخشی از پروژه سد شفارود باید تا پایان اسفند ۹۹ بهره برداری شود

رشت- معاون رئیس جمهور با اشاره به آمادگی برای حمایت از تکمیل و بهره برداری طرح های دارای اولویت در سال جاری، گفت: بخشی از فازهای سد شفارود نیز باید تا پایان اسفند ۹۹ بهره برداری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر نوبخت عصر پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت اجرای پروژه سد شفارود در شهرستان رضوانشهر با اشاره به اهمیت این پروژه، اظهار کرد: باید تمام تعهدات و وظایف دو طرح پروژه اعم از قرارگاه خاتم الانبیا و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت مکتوب نوشته شود.

وی با بیان اینکه هر کدام از طرفین اعم از پیمانکار، کارفرما و سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید بر اساس این تعهدات به وظایف خود برای تسریع در اجرا عمل کنند، افزود: مجری اجرای سد شفارود باید به سازمان برنامه و بودجه تعهد دهد که تا پایان اسفند حداکثر و تا فروردین ۱۴۰۰ این پروژه را تحویل دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه با اشاره به اینکه در این تعهدنامه وظایف سازمان نیز در قبال این پروژه اعم از تأمین منابع مالی و اعتباری، رفع موانع موجود در مسیر اجرای این پروژه و سایر موارد مشخص خواهد بود، گفت: پیشنهاد می‌کنم مجری این طرح روز شنبه هفته آینده با حضور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به تهیه این لیست و امضای این تعهدنامه اقدام کند.

وی با بیان اینکه امسال لیست طرح‌هایی دارای قابلیت بهره برداری تهیه و برنامه ریزی لازم برای پشتیبانی و حمایت در راستای تکمیل این طرح‌ها انجام شده است، ادامه داد: در همین راستا روز گذشته ۳۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبارات طرح‌های عمرانی به خزانه ابلاغ شده است.

نوبخت در ادامه با اشاره به پیش بینی ۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های دارای قابلیت اتمام، تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در راستای تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها به ویژه بخشی از پروژه سد شفارود حداقل تا پایان اسفند ماه امسال حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی به طولانی شدن اجرای پروژه آزاد راه تهران- شمال اشاره کرد و افزود: با شراکت بنیاد مستضعفین در اجرای این طرح با دولت و درخواست اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل، این اعتبار واریز و بهمن ماه امسال بعد از ۲۵ سال شاهد بهره برداری از این پروژه و کوتاه شدن مسیر رفت و آمد هموطنان بودیم.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در زمینه سایر پروژه‌ها به ویژه سد شفارود نیز اینچنین اقدام خواهد شد، گفت: تمام پروژه‌های نیمه کاره دارای قابلیت بهره برداری در سال ۹۹ تنها نیازمند اراده جمعی، همدلی و همکاری‌های دو جانبه است.

نظر شما