شناسهٔ خبر: 40373061 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

این فناوری نظامی سپاه، کابوس ناوهای آمریکایی در خلیج فارس خواهد شد /شناورهای موشکی جدید در راه است +عکس

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: دو شناور بزرگ نظامی با نام شهیدان سلیمانی و المهندس در نیروی دریایی سپاه ساخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، صبح امروز با حضور مقامات بلندپایه نظامی چون سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران، سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی زیادی از مسئولان لشکری و کشوری مراسم الحاق ۱۱۲ فروند شناور موشک انداز به ناوگان مدافعان امنیت خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد.

این شناورها که از نوع شناورهای تندروی نسل جدید هجومی ذوالفقار، میعاد، حیدر و.. هستند قابلیت تهاجمی نیروهای مدافع امنیت خلیج فارس را بیشتر و قدرت نیروی دریایی سپاه را دوچندان خواهند کرد.

بنا به گزارش فارس سردار علیرضا تنگسیری در حاشیه آیین الحاق ۱۱۲ شناور تندروی جدید و تهاجمی به نیروی دریایی سپاه، در بندرعباس اظهار کرد: شناور بزرگ نظامی شهید حاج قاسم سلیمانی در نیروی دریایی سپاه طراحی شده است که بزودی عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد. این شناور به طول ۶۵ متر و با قابلیت حمل بالگرد خواهد بود که طراحی ویژه آن در زمان کوتاهی نهایی شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که انواع مختلفی از سلاح‌ها و تجهیزات مدرن ساخت داخل برای نصب و بکارگیری بر روی این شناور در نظر گرفته شده است که بزودی ساخت آن را آغاز خواهیم کرد، عنوان داشت: تنوعی از امکانات شلیک موشک‌های سطحی و هوایی نیز در این شناور در نظر گرفته شده است. شناور رزمی شهید ابومهدی المهندس نیز طراحی شده و کار ساخت آن را نیز در یکی از کارخانجات مردمی نیروی دریایی سپاه بزودی آغاز می‌کنیم.

وی عنوان داشت: توانایی ساخت انواع قایق‌های پرنده هم در بخش بدنه و هم در بخش موتوری و بازسازی غواص‌برها از صفر تا ۱۰۰ در نیروی دریایی سپاه فراهم شده است و در دیگر بخش‌ها نیز در حال همکاری‌های مشترک در حوزه صنایع دفاعی هستیم.

سردار تنگسیری در مورد کلاس شناور شهید سلیمانی نیز گفت: این شناور بزرگ‌تر از شناور شهید ناظری خواهد بود و تنوع بیشتری از تجهیزات را بر روی آن شاهد خواهیم بود.

۲۷۲۱۵

نظر شما