شناسهٔ خبر: 40372763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد:

۱۹۲ مورد جدید مثبت کرونا در هرمزگان شناسایی شد

بندرعباس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن ۱۹۲ مورد دیگر در استان آمار ابتلای قطعی به کرونا در هرمزگان به ۳۱۹۹ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرشیدی پنج شنبه شب در تشریح آخرین آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۳ هزار و ۳۶۲ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون بستری شده‌اند که ۲ هزار و ۹۷۰ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۱۷۷ نفر همچنان بستری، ۱۳۴ نفر ایزوله، ۲۳ نفر در آی. سی. یو و ۲۰ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۷۸۵ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۳۱۹۹ مورد مثبت بوده است.

فرشیدی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها در هرمزگان به ۴۳ نفر رسیده است، عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته مرد ۳۴ ساله از بندرعباس با سابقه بیماری سندروم داون و مصرف دخانیات و مرد ۶۵ ساله از قشم با سابقه فشار خون بالا و زن ۴۳ ساله پرستار بیمارسان کودکان بدون بیماری زمینه ایی در بندرعباس فوت کردند.

وی افزود: تاکنون ۵۹۱ نفر بهبود و ترخیص شده‌اند، ۱۲۰۲ نفر بیمار قرنطینه ایی تحت مراقبت خانگی هستند، همچنین ۱۲۷۷ نفر بهبود یافته در قرنطینه خانگی، ۸ نفر تکمیل درمان را سپری می‌کنند و ۴۳ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

وی با ابراز تأسف از شیب سریع ابتلاء به کرونا در استان هرمزگان طی هفته‌های اخیر عنوان کرد: تعداد ۱۹۲ نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده که ۷۲ نفر از شهرستان بندرعباس، ۱ نفر از بستک، ۲۸ نفر از میناب، ۹ نفر از قشم، ۱۴ نفر از بندرخمیر، ۱ نفر از جاسک، ۱۳ نفر از لنگه، ۴۹ نفر از رودان و ۳ نفر از پارسیان به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد.

فرشیدی اضافه کرد: بندرعباس با ۲۲۸۰، میناب با ۲۹۱، قشم ۱۴۴، رودان با ۱۶۱، بندر خمیر با ۸۵، حاجی آباد با ۷۱، کیش با ۵۶، بندرلنگه با ۵۶، پارسیان با ۲۱، بستک ۱۹، جاسک ۹ و سیریک با ۳ و بشاگرد ۳ مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

نظر شما