شناسهٔ خبر: 40372751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون عمرانی وزیر کشور :

پروژه‌های زیرساختی مدیریت شهری در کشور حمایت می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت که این سازمان در قالب ماده ۶۲ قانون شهرداری‌ها، از پروژه‌های حوزه مدیریت شهری از جمله در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، حمایت مالی و تسهیلاتی می‌کند.

صاحب‌خبر -

مهدی جمالی نژاد عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح کارگاه سنگ شکن شهرداری گنبدکاووس اظهار داشت: کمک‌های مالی، ارشادی و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از پروژه‌های حوزه مدیریت شهری بیشتر جنبه محرّک برای اجرای پروژه ها را دارد.

وی بابیان اینکه شهرداران باید در حد بودجه مصوب به اجرای پروژه‌های عمران شهری اقدام و از هزینه کردهای بی مورد پرهیز کنند افزود: استفاده از مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های خدماتی و رفاهی حوزه مدیریت شهری و ایجاد درآمد پایدار باید مورد توجه شهرداری‌ها قرار گیرد.

جمالی نژاد، الگوبرداری از طرح‌های موفق حوزه مدیریت شهری دیگر شهرها، توجه به محیط زیست و استفاده از انرژی پاک در قالب یک مجموعه برگرفته از هویت اصیل ایرانی - اسلامی را به شهرداران توصیه کرد.

وی همچنین از تلاش‌های شهرداری گنبدکاووس در جذب مشارکت بخش خصوصی و نیکوکاران در اجرای طرح‌های خدماتی، رفاهی و فضای سبز از جمله احداث بوستان و مجموعه فرهنگی دکتر بسکی و ساخت استخر قدردانی کرد و گفت: برای تقدیر از این تلاش‌ها و با هدف ترویج و توسعه ورزش بویژه والیبال، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هزینه راه‌اندازی پنج زمین ورزشی روباز در مقیاس کوچک را درنقاط مختلف این شهر پرداخت می‌کند.

استاندار گلستان نیز در این مراسم از شروع عملیات احداث راه آهن اینچه برون - گنبدکاووس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی برای اجرای این طرح قول مساعد داده و برای فاز دوم این طرح (ادامه مسیر از گنبدکاووس به شاهرود) اتاق بازرگانی و بخش خصوصی استان اعلام آمادگی کرده است.

هادی حق شناس افزود: برای تکمیل فاز دوم جاده کنارگذر شهر گنبدکاووس و جاده ترانزیتی موسوم به نفت این شهرستان نیز وزیر راه و شهرسازی قول مساعد داده که به زودی بخشی از اعتبارات این دو حوزه بویژه کمربندی این شهر ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: گنبدکاووس دارای ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف است که برای استفاده بهینه از آن برنامه‌ریزی شده و به زودی طرح‌های خوبی از جمله توسعه بیمارستان این شهرستان انجام خواهد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و استاندار و برخی مدیران گلستان از برخی طرح‌های عمرانی و خدماتی گنبدکاووس دیدن کردند.

به گفته منصور طعنه گنبدی شهردار گنبدکاووس برای خرید کارگاه سنگ شکن شهرداری که در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع احداث شده و ۵.۵ هکتار معدن دارد، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از تسهیلات اعطایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هزینه شده است.

با راه‌اندازی کارگاه سنگ شکن شهرداری گنبدکاووس علاوه بر رفع نیاز شهرداری به مصالح سنگی، بخشی از تولیدات این کارگاه نیز با هدف ایجاد درآمد به شهروندان فروخته می‌شود.

طعنه گنبدی می‌گوید شهرداری گنبدکاووس که درسال ۱۳۱۳ تاسیس شده، پیش از این کارگاه سنگ شکن نداشت و هرسال بخش زیادی از اعتبارات خود را صرف خرید مصالح سنگی برای مصارف زیرسازی و آسفالت و جدول بندی معابر شهری می‌کرد.

شهر گنبدکاووس با افزون بر ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

نظر شما