شناسهٔ خبر: 40372400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کلنگ پست ۲۳۰ کیلو ولت برق گوردیم کنارک به زمین زده شد

کلنگ ساخت پست ۲۳۰ کیلو ولت برق گوردیم کنارک ویژه طرح بزرگ گلخانه و پرورش میگو شرکت کشت و صنعت مکران با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مسوولان محلی و فعالان اقتصادی به زمین زده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در زمینه آبزی پروری و کشت‌های گلخانه‌ای از سرمایه گذاری انجام شده در بخش کشاورزی و شیلاتی در سواحل این استان قدردانی کرد.

احمدعلی موهبتی با اشاره به اینکه با راه اندازی این پست برق در منطقه بخشی از نیاز پروژه گلخانه و پرورش میگوی گوردیم تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: این پست برق با تولید ۶۰ مگاواتی، علاوه‌بر تامین برق مورد نیاز منطقه کهیر زرآباد و تامین برق پایدار مجتمع کشت و صنعت کنارک، به رونق منطقه گردشگری منطقه نیز کمک شایانی خواهد کرد.

او گفت: پروژه بزرگ گلخانه و پرورش میگو در کنارک برای تحویل در اشتغال منطقه تاثیر زیادی دارد و می‌تواند تولید آبزیان بویژه محصولات کشاورزی گلخانه را بیشتر کند.

استاندار سیستان وبلوچستان همچنین موج شکن تنگ کنارک، اسکله صیادی زرآباد و پروژه‌های در دست اجرای چابهار و کنارک بازدید و بر تسریع در تکمیل آنان تاکید کرد.

او بیان کرد: هم‌اینک ساخت سوله و تامین تجهیزات مجتمع‌های تولیدی با شرایط اقتصادی کشور بسیار هزینه‌ بر است لذا نباید هیچ مجتمع تولیدی راکد و غیر فعال باشد.

موهبتی افزود: رها کردن یک مجتمع تولیدی در شرایطی که کشور سخت نیازمند تولید است در واقع اسراف است و سرمایه مملکت را هدر می‌دهد و نباید اجازه دهیم واحد تولیدی آماده شده معطل بماند و تحت تاثیر شرایط آب و هوایی به مرور فرسوده و از رده خارج شود.

او تاکید کرد: هر مجتمع تولیدی به عنوان پتانسیل و ظرفیت محرکی برای رونق تولید محسوب می‌شود، بنابراین چنانچه این مجتمع توسط سرمایه گذار اولیه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، ترتیبی اتخاذ شود تا در اختیار گروه خیرین و یا سایر علاقه‌مندان به سرمایه گذاری و تولید قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

نظر شما