شناسهٔ خبر: 40371826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش بینی خرید تضمینی ۲۰۰هزار تُن گندم در خراسان شمالی

بر اساس پیش بینی از ۲۷۰هزار تن گندم تولیدی استان، ۱۸۵تا۲۰۰ هزار تن گندم مازاد خریداری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  در کارگروه خرید تضمینی گندم فاروج با اشاره به تمهیدات صورت گرفته و بارش‌های مطلوب استان گفت: براساس پیش بینی از ۲۷۰ هزار تُن گندم تولیدی استان، ۱۸۵ تا ۲۰۰ هزار تُن گندم مازاد خریداری خواهد شد.

عبدالله یوسفی با بیان اینکه ۵۰ درصد بذر استان از مزارع بذری فاروج تامین می‌شود گفت: این شهرستان سالانه حدود پنج تا هفت هزار تن گندم بذری تولید می‌کند.

او قیمت خرید تضمینی گندم امسال را دو هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: این قیمت، ۴۷ درصد بیشتر از قیمت پارسال است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین گفت: پارسال برای اولین بار با خرید توافقی ۷۰۰ کیلوگرم سرگل زعفران در استان، بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، عاید زعفران کاران شد.

حبیب الله مقتدر، رئیس جهاد کشاورزی فاروج هم گفت: این شهرستان چهارهزار و ۵۰۰ هکتار گندمزار آبی و ده هزار و ۵۰۰ هکتار گندمزار دیم دارد. پارسال ۲۱ هزار تُن گندم در شهرستان فاروج خریداری شد.

مسعود صادق فرماندار فاروج هم با اشاره به اوضاع نابسامان زعفران در سال گذشته گفت: با اعلام آمادگی تعاون روستایی، شهرداری و بخش خصوصی، بازارچه تخصصی زعفران در زمینی به مساحت هزار متر ایجاد و خرید و فروش در خارج از آن، ممنوع خواهد شد.

انتهای  پیام/ه

نظر شما