شناسهٔ خبر: 40370722 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

داوودآبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«جاسوس بازی» برای نسل جوان عبرت آموز است

نویسنده کتاب «جاسوس بازی» از نگارش این کتاب برای عبرت آموزی نسل جوان کشور و لزوم آشنایی با خصوصیات جاسوسان صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

حمید داوودآبادی نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتشار کتاب «جاسوس بازی» گفت: «جاسوس بازی» برای  عبرت آموزی نسل جوان کشور نوشته شده  تا آنها بدانند که هر انسانی امکان لغزش و خیانت داشته است. 

او افزود: برخی از داستان های نقل شده در کتاب مربوط به دوره دفاع مقدس بوده و همیشه برای خودم سوال بوده که چه طور یک ایرانی و مسلمان حاضر شده جاسوسی بعثی ها را انجام بدهد و حتی شخصیت هایی داشتیم که برای آمریکا جاسوسی کرده و اعدام شده اند. من برای پاسخ به این سوال،مطالبی که برایم ملموس بوده و درک کرده یا شنیده ام را طی این سالها جمع آوری کردم که نتیجه آن «جاسوس بازی» شده است. 

داوودآبادی ادامه داد: تمام کتاب مستند است و برخی از  اطلاعات شخصی و دانسته های خودم هم ذکر شده است. من دوست داشتم نسل امروز بداند که قرار نیست اگر کسی ریش گذاشت و جبهه رفت و حتی جانباز شد، عاقبت به خیر است بلکه جاهایی امکان لغزش  پای او هم هست و امکان داشته تا به آغوش دشمن هم برود. 

نویسنده کتاب «جاسوس بازی» تصریح کرد: همین شخصیت هایی که سابقه های رشادت هم دارند؛ در یک بزنگاهی حتی جانشان را فدای دشمن می کنند و متاسفانه در این سالهای اخیر بسیار شاهد بودیم که افرادی گریخته و از ایران رفتند اما تمام آنها آدم های لائیک و بی دین و ضد انقلاب و کافر نبودند حتی خیلی از آنها در دهه اول انقلاب از مهم ترین آدم ها بوده و در سطوح مختلف هم حضور داشته و حتی تا پای شهادت هم رفته اند اما عاقبت به خیر نشده اند. 

داوودآبادی تاکید کرد: این بنا را من برای نسل امروز گذاشتم تا  آنها بدانند انسان ها نیاز به عاقبت به خیری داشته و برای همین هم باید دائما  به خود تذکر دهند. اینکه ما صرفا اعلام انقلابی بودن کرده ایم دلیلی بر این نیست که بیمه و تضمین شده ایم و دیگر هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. 

او در پایان گفت: انسان همیشه در حال امتحان هست چرا که امام صادق (ع) می فرمایند خدایا یک لحظه ما را به خودمان وامگذار و این یعنی هر لحظه امکان لغزش برای همه وجود دارد پس باید توکل کند تا با قدرت قدم های خودش را  بردارد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما