شناسهٔ خبر: 40370701 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه:

پرهیز مردم از توزیع نذورات در امامزادگان شهرهای وضعیت غیرعادی/زائرین توقفشان در اماکن مذهبی را کوتاه کنند

حجت الاسلام نوروز پور ضمن توصیه به مردم برای پرهیز از توزیع نذورات در امامزادگان شهرهای غیرعادی گفت:تاریشه کن شدن این ویروس منحوس مردم مدت توقفشان دراین اماکن را با رعایت پروتکل های بهداشتی کوتاه کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «محمد نوروزپور» درگفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با تاکید بر لزوم پرهیز مردم از پخش نذورات در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی شهرهای وضعیت غیرعادی(غیرسفید) تا عادی شدن شرایط کشور و رفع کامل بحران کرونا اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت زوار و رعایت بهداشت، خدام از توزیع نذورات در این اماکن جلوگیری می کنند.

 

مدیرکل بقاع متبرکه واماکن مذهبی سازمان اوقاف وامور خیریه با توصیه به مردم برای پرهیز از توقف های طولانی مدت در این اماکن افزود:خدام این بارگاههای مقدس در صورت مشاهده حضور جمعیت زیاد در این اماکن از حضور طولانی مردم در صحن های امامزادگان ممانعت به عمل می آورند.

 

حجت الاسلام نوروزپور بیان کرد: براساس پروتکل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امامزادگان و بقاع متبرکه شهرهای غیرعادی که تازه گشایش یافته اند، از یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل غروب آفتاب به روی مردم باز هستند .ضمن اینکه غربالگری از مردم در این اماکن انجام و اجازه ورود به مردم بدون ماسک ودستکش به این اماکن داده نمی شود.

 

حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به اینکه ضدعفونی امامزادگان روزانه در چند نوبت انجام می شود، اضافه کرد: کماکان اقامه نمازهای جماعت در این اماکن لغو است و فضا برای حضور زائرین به گونه ای فراهم است که از یک در ورود یابند و از در دیگر خارج شوند.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: تا ریشه کن شدن این ویروس منحوس، زائرین باید با فاصله دور و بدون لمس ضریح و در و دیوار زیارت کنند. همچنین زایرین این مکان های مقدس باید وسایل شخصی همچون قرآن، سجاده، ادعیه، مهر و مفاتیح به همراه داشته باشند و برنامه های این اماکن همچنان بدون حضور مستمع و جمعیت و به صورت مجازی برگزار می شود.

پایان پیام/40

نظر شما