شناسهٔ خبر: 40370390 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مرتضوی: تمرینات شمشیربازی را در خانه ادامه می‌دهم

عضو تیم ملی شمشیربازی گفت:با توجه به تعطیلی اردو‌ها، یک سری تمرینات بدنسازی را در خانه انجام می‌دهم.

صاحب‌خبر -

سروناز مرتضوی عضو تیم ملی شمشیربازی اسلحه فلوره کشورمان در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: ۱۳ سال است که عضو تیم ملی شمشیربازی هستم. از کودکی در رشته ژیمناستیک بودم، چون این رشته مسابقات برون مرزی ندارد با تشویق مربی ام در رشته شمشیربازی وارد شدم و تا اکنون ادامه دادم.

او افزود: تمامی مسابقات شمشیربازی به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده و هنوز تاریخی برای کسب مسابقات سهمیه المپیک و دیگر رقابت‌ها تعیین نشده است.

مرتضوی گفت: از میان اعضای تیم فقط یک نفر برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک اعزام می‌شود. چون تمامی اردو‌ها تعطیل شده است و ما منتظر بازگشایی اردو‌ها و انتخاب فرد نهایی جهت شرکت در این رقابت ها هستیم.

عضو تیم ملی شمشیربازی ادامه داد: لازم است جهت حفظ آمادگی و قدرت جسمانی ورزش را در برنامه روزانه خود داشته باشم. اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه‌ها در خانه یک سری تمرینات بدنسازی و تا جایی که امکان داشته باشم تمرینات شمشیربازی را انجام می‌دهم. در طول روز حدود ۲ ساعت تمرین می‌کنم. مربی تیم نیز در جریان تمرینات من و دیگر هم تیمی‌ها است و از راه فضای مجازی با او در ارتباط هستم.

مرتضوی ادامه داد:کیفیت تمرین هایم نسبت به زمان اردو مقداری پایین آمده است. زیرا در زمان اردو به طور مستقیم با مربی تیم در ارتباط هستم و طبق برنامه پیش می‌روم. تمرینات شمشیربازان در زمان اردو متنوع است به این شکل، روزی که تمرین شمشیربازی داریم فردای آن روز را فقط به تمرین بدنسازی اختصاص می‌دهیم. اکنون با توجه به شرایط سعی می‌کنم تا آمادگی جسمانی خود را حفظ کنم.

او درباره تعویق زمان مسابقات المپیک گفت: شنیدن خبر تعویق زمان مسابقات خیلی ناراحت کننده بود. به دلیل اینکه طبق زمان بندی خاصی برای حضور در مسابقات پیش می‌رفتم و در حال آماده شدن برای حضور در رقابت‌ها بودم.

عضو تیم ملی شمشیربازی افزود: سعی می‌کنم از این فرصت و فاصله زمانی تا شروع  مسابقات بهترین استفاده را ببرم و بیشتر از قبل تمرین کنم. خدا را شکر در سلامتی کامل هستم. آرزویم این است که این شرایط سخت بیماری به زودی ازبین برود و همه مردم جهان در سلامتی کامل باشند.

بیشتر بخوانید :شهابی: تعویق المپیک بدترین خبر برای من بود

انتهای پیام/

نظر شما