شناسهٔ خبر: 40370245 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس مجلس ونزوئلا: مردم تهران و کاراکاس مسیر آزادی را در پیش گرفته‌اند 

تهران- ایرنا- "دیوسدادو کابلو" رییس مجلس ملی موسس ونزوئلا که پس از نیکولاس مادورو قدرتمندترین مرد این کشور محسوب می‌شود، با ورود نفتکش‌های ایران به سواحل ونزوئلا گفت که مردم تهران و کاراکاس مسیر آزادی را در پیش گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

کابلو در مصاحبه با تلویزیون ونزوئلا بر دوستی میان کاراکاس و تهران مبتنی بر روابط برادران تاکید کرد و گفت: این روابط محدود به حاکمان و رهبران دو کشور نیست و فراتر از روابط روسای جمهوری است زیرا اگر اینگونه باشد. 

رییس مجلس ونزوئلا با اشاره به تهدیدهای آمریکا علیه تهران و کاراکاس گفت: این مردم هستند که سرنوشت و مسیر خود را انتخاب می‌کنند، مردمی بوده‌اند که در مسیر انقلاب قرار گرفتند و متاسفانه با سختی‌هایی مواجه شدند تا این که به مسیر آزادی بازگشتند. 

کابلو با اشاره به دولت ترامپ گفت: مردم بدی در ایالات متحده زندگی نمی‌کنند. مورد بد آن است که حاکمان آنجا به فکر منافع شرکت‌ها هستند. 

به دنبال حرکت نفتکش‌های ایران به سوی سواحل ونزوئلا، مرکز ترافیک دریایی گزارش داد چهارمین نفتکش ایران تحت عنوان فاکسون حامل مواد سوختی ایران برای کاراکاس، امروز پنجشنبه وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شده‌است. 

پیش از این دو کشتی ایران در سواحل ونزوئلا پهلو گرفته و در حال تخلیه بار خود هستند، نفتکش پتونیا نیز به عنوان سومین نفتکش ایران در حال نزدیک شدن به بندر ال پالیتو است و انتظار می‌رود که تا ساعاتی دیگر در این بندر پهلو بگیرد. 

کشتی فاکسون ایران هم اکنون در محل سواحل شمالی آمریکای جنوبی (NCSA) قرار دارد و به سوی سواحل ونزوئلا در حرکت است اما بندر محل استقرارش همچنان مشخص نیست. 

پنج کشتی نفتکش «فورچون» ،  «فارست» ،  «فاکسون» ،  «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران، راهی ونزوئلا شده‌اند. 

نظر شما