شناسهٔ خبر: 40369985 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سیاستمدار صهیونیست: فلسطینی‌ها باید حداقل سرزمین را داشته باشند

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با ادعای نادرست بودن نقشه درج شده در طرح موسوم به معامله قرن، مدعی شد فلسطینی‌ها باید حداقل اراضی را داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نفتالی بنت» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در ادامه سیاست اشغالگری و زیاده‌خواهی تل‌آویو، مدعی شد اسرائیل باید بیشتری سهم از اراضی فلسطین را داشته باشد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، بنت در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به نقشه درج شده در طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن مبنی بر مرزهای آینده فلسطین و اسرائیل، گفت: «این نقشه برای اسرائیل خوب نیست. باید اصلاح شود. برای نمونه، این نقشه قانون اسرائیل را بر حدود ربع میلیون فلسطینی اعمال می‌کند».

بر این اساس، وی با تاکید لزوم حداقلی شدن سهم فلسطینی‌ها از اراضی مادری خود، توضیح داد: «در حال حاضر طبق طرح ترامپ، بیش از ۲۵۰ هزار فلسطینی باید تابیعت اسرائیلی بگیرند. این برای اسرائیل یک فاجعه است. هیچکسی این را قبول نمی‌کند. اگر نقشه خوب باشد، آنگاه حمایتش می‌کنیم».

این سیاستمدار صهیونیست در ادامه اظهارات فاشیستی خود، افزود: «ما از اعمال حاکمیت [بر فلسطینی‌ها] حمایت می‌کنیم تا زمانی که به نفع اسرائیل باشد و منجر به دولت فلسطینی نشود. ما بیشترین سرزمین را برای خود و کمترین [سهم از اراضی] را برای فلسطینی‌ها می‌خواهیم. این نقشه برای اسرائیل یک فاجعه است».

رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان این هفته اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.

روزنامه «هاآرتص» نیز روز گذشته گزارش داد «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی طی دیدار اخیر با فرماندهان ارشد ارتش به آنها هشدار داده که برای تنش‌های احتمالی در اراضی اشغالی آماده شوند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

نظر شما