شناسهٔ خبر: 40369779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا خبر داد:

آغاز ثبت نام دانشجویان در مقطع کاردانی دانشکده فنی وحرفه‌ای صومعه‌سرا

مددی از آغاز ثبت نام دانشجویان در مقطع کاردانی دانشکده فنی وحرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا از یازدهم خرداد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «رضا مددی» ظهر امروز(پنج‌شنبه، ۸ خرداد) در جلسه شورای آموزش و پرورش صومعه سرا که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: دانشکده فنی میرزاکوچک صومعه‌سرا از سال ۷۳ با رشته کارشناسی برق تاسیس شد و با گذشت ۲۶ سال اکنون با ۱۱ رشته کاردانی و هفت رشته کارشناسی فعالیت می‌کند.

 

رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا با بیان اینکه این دانشکده از نظر جایگاه علمی بالاتر از مراکز دیگر است افزود: بیش از ۹۰درصد پذیرش دانشجویان در این دانشکده بصورت رایگان و بدون شهریه است.

 

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۸ خرداد است، گفت: رشته‌های کاردانی شامل رشته‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکتروتکنیک، نقشه برداری، نرم افزار رایانه، صنایع چوب و مبلمان، عمران، توزیع برق قدرت، معماری و حسابداری است.

 

مددی با اشاره به اینکه پذیرش دانشجو در برخی از رشته‌های این مرکز بدون آزمون است تصریح کرد: دانش‌آموزان علاقه‌مند و دارندگان دیپلم اعم از فنی وحرفه‌ای، کاردانش، نظام قدیم و نظام جدید متوسطه می‌توانند در مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته و ناپیوسته این دانشکده طی زمان مذکور از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ثبت نام کنند.

 

رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا با بیان اینکه امکانات این دانشکده نسبت به ۲۵ سال گذشته بسیار به روز و مجهز و در کارگاه صنایع چوب کلیه امکانات موجود است خارنشان کرد: بیش از یک میلیارد تومان دستگاه و ابزار کار در یک کارگاه داریم که می‌تواند مورد بهره‌برداری دانش‌آموزان قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه در دهه ۸۰ حدود یک هزار و ۷۰۰ دانشجو در این دانشکده تحصیل می‌کردند که متاسفانه این تعداد با توجه با تجهیزات و امکانات موجود کاهش پیدا کرده است اظهار کرد: ۱۵۰ اساتید مدعو و هیئت علمی در دانشکده همکاری می‌کنند.

 

مددی با بیان اینکه این دانشگاه، دولتی و روزانه و بدون پرداخت شهریه است افزو: تنها دانشکده غرب گیلان هستیم و وظیفه این دانشکده تربیت تکنسین و کارشناس کارآمد است که چرخ اقتصاد با اینها می‌چرخد.

 

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای میرزاکوچک صومعه‌سرا گفت: این دانشکده یک مرکز آموزش عالی مهارت محور دولتی و وابسته به وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است .

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی برای فارغ التحصیل مقطع کاردانی در این مرکز وجود دارد تصریح کرد: در این دانشکده علاوه بر رشته‌های مقطع کاردانی، مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته‌های مهندسی تکنولوژی برق قدرت، علمی کاربردی معماری، مهندسی نرم افزار رایانه، مهندسی الکترونیک کاربرد ، مهندسی صنایع چوب وکاغذ، مهندسی اجرایی عمران و علمی کاربردی حسابداری مالی فعال است .

 

پایان پیام/526

نظر شما