شناسهٔ خبر: 40369732 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

هشدار به ترامپ درباره وضعیت متزلزل در ایالت‌های کلیدی

دو نفر از مشاوران ارشد «دونالد ترامپ» در کارزار انتخاباتی سال 2016 وی، به او درباره موقعیت سستش در چند میدان اصلی رقابت‌های انتخاباتی سال 2020 هشدار دادند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: بنابر یک گزارش جدید، دو نفر از مشاوران ارشد «دونالد ترامپ» در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ وی، به او درباره موقعیت سستش در چند میدان اصلی رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ هشدار دادند که کاخ سفید را واداشت تا مدیران امور انتخاباتی ترامپ را در دو ایالت برای بررسی تحولات فرا بخواند.

نشریه آمریکایی «پولیتیکو« گزارش داد «کوری لواندوفسکی» مدیر کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ ترامپ و «دیوید بُسی» معاون وی، هفته گذشته به کاخ سفید رفتند و به ترامپ گفتند که او در چند ایالت کلیدی که می‌تواند نتیجه انتخابات آتی را مشخص کند، عقب است.

پایگاه خبری نزدیک به کنگره آمریکا «هیل» گزارش داد هیچ کدام از این دو نفر دیگر در کارزار انتخاباتی ترامپ سمتی ندارند، اما گفته می‌شود که رئیس‌جمهور آمریکا گاهی با آن‌ها مشورت می‌کند. پس از دیدار آن‌ها با ترامپ، مدیران ایالتی کارزار ترامپ از آریزونا و فلوریدا برای بررسی وضعیت فراخوانده شدند.

از سال ۱۹۹۶ ایالت آریزونا همواره در انتخابات از نامزد جمهوری‌خواهان حمایت کرده است. اما بنابر نظرسنجی‌ها، «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات آتی در چند ماه گذشته با تفاوتی اندک اما ثابت از وی در این ایالت پیش بوده است.

در فلوریدا هم که همیشه نقشی کلیدی در انتخابات داشته، بنا بر نظرسنجی‌ها ترامپ موقعیت چندان جالبی در میان چند گروه مهم مثل رای‌دهندگان سالخورده ندارد که این می‌تواند نتیجه بازی را به نفع معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا تغییر دهد.

گفت‌وگوی ترامپ با مشاوران سابقش همچنین بر تلاش سناتورهای جمهوری‌خواه برای انتخاب دوباره در ایالت‌هایی که به طور سنتی قرمز هستند (ایالت‌هایی که همواره به حزب جمهوری‌خواه رای داده است)، متمرکز بود.

بنابر نتایج جدید نظرسنجی «راسموسن»، مقبولیت عملکرد دونالد ترامپ روز چهارشنبه به پایین‌ترین میزان در دو سال اخیر رسیده است. نتایج این نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد ۴۲ درصد رای‌دهندگان احتمالی در انتخابات آتی، عملکرد ترامپ را مورد قبول قرار دادند، در حالی که ۵۷ درصد عملکرد وی را تایید نکردند.

به گزارش پایگاه خبری «هیل»، این نتیجه چهار درصد کاهش رضایت از عملکرد وی را نسبت به روز جمعه که ۴۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند از عملکرد وی راضی هستند، نشان می‌دهد. در آن نظرسنجی، ۵۳ درصد گفته بودند که از عملکرد رئیس‌جمهورشان رضایت ندارند.

این کاهش، پایین‌ترین میزان رضایت از رئیس‌جمهور آمریکا را از ۲۲ ژانویه ۲۰۱۸ رقم زد که میزان رضایت از وی ۴۲ درصد در مقابل ۵۶ درصد نارضایتی بود.

برچسب‌ها:

نظر شما