شناسهٔ خبر: 40368996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برخورد جدی با بهره برداران آنغوزه در شهربابک

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهربابک گفت: امسال برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مجوز برداشت شیره گیاه آنغوزه صادر نشده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

ذذذبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد مومنی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهربابک با بیان اینکه امسال برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مجوز برداشت شیره گیاه آنغوزه صادر نشده و با متخلفان برخورد خواهد شد، گفت: هر سال مجوز برداشت شیره این گیاه در قالب طرح به بومیان و دامداران منطقه داده می‌شود و بهره برداران طبق شرایط منابع طبیعی اقدام به برداشت شیره این گیاه می‌کنند.

او افزود: با تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی و همکاری مردم بومی از برداشت غیراصولی شیره گیاه آنغوزه و نابودی آن به دست سودجویان و قاچاق آن جلوگیری شده است.

مومنی تصریح کرد: منطقه چاه علم شهربابک با وسعت ۴۰ هزار هکتار، یکی از بزرگترین رویشگاه‌های گیاه آنغوزه در استان کرمان است و به علت همجواری این منطقه با استان فارس، عده‌های از سودجویان هر سال با جمع آوری غیراصولی شیره این گیاه، خسارات جبران ناپذیری به این گیاه ارزشمند وارد می‌کنند.

او  گفت: گیاه آنغوزه در مناطق کوهستانی شمال و همچنین در مناطق جنوب غرب شهربابک در منطقه چاه علم می‌روید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهربابک بیان کرد: آنغوزه بوی تندی دارد و برای درمان بیماری‌هایی از جمله، درمان عفونت‌های معده و روده، اختلالات تنفسی، کاهش فشار خون، حمله‌های هیستری، یبوست، اختلالات گوارشی و هضم غذا کار برد دارد.

انتهای پیام/ م 

نظر شما