شناسهٔ خبر: 40365304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

روایتی از همرزم شهید «محمّدباقر اسدی گرمارودی»؛

باید هوای بی‌سیم‌چی را داشته باشید / قدّ بلند این بدی را هم دارد

در روایتی از «محمد اسماعیل‌پور» آمده است: «نسبت به دیگر همكاران، قدّ بلندی داشت و بی‌سیم‌چی ما بود. در مأموریت‌های طرح جنگل كه آنتن بی‌سیمش به شاخه درخت گیر می‌كرد، می‌گفت: قدّ بلند، این بدی را هم دارد. داخل جنگل با شاخه‌های درخت،‌ سیخ درست می‌كرد و بالای سَر بچه‌ها می‌ایستاد و با آن، میوه كمپوت‌شان را برمی‌داشت. می‌گفت: باید هوای بی‌سیم‌چی را داشته باشید.»

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، شهید «محمّدباقر اسدی گرمارودی» فرزند «رجبعلی» در اولین روز فروردین 1344 در «كبودكلایه» از توابع تنكابن به دنیا آمد.

به گفته پدر، «محمدباقر» اشتیاق فراوانی برای رفتن به مسجد داشت. زمانی كه نوحه‌خوانی می‌كردم، توّجه می‌كرد و سعی داشت همگام با من تكرار كند. علاوه بر آن، در نوجوانی در تنكابن به كلاس آموزش قرآن می‌رفت و نسبت به ادای نماز جماعت نیز مقید بود.»

باید هوای بی‌سیم‌چی را داشته باشید / حکایت خوردن کمپوت به روش شهید

او دانش‌آموز پایه سوّم متوسطه در رشته ساختمان از هنرستان فنّی «شهید مُسلمی» تنكابن بود كه به قصد عزیمت به جنگ، ترك تحصیل كرد. محمدباقر که تحت تأثیر اندیشه‌های شهید مطهّری بود، در روزهای انقلاب به صفوف تظاهرات‌كنندگان پیوست. این شهید بزرگوار علاوه بر آن، در توزیع اعلامیه‌های امام خمینی در تنكابن، خرّم‌آباد و رامسر نیز فعالیت داشت.

«شهربانو» در مورد برادرش چنین می‌گوید: «پاکدامنی و ادبش زبانزد همگان بود. هرگز زودتر از دیگران دست به غذا نمی‌برد و سیر نمی‌خورد. ما را به حفظ حجاب سفارش می‌کرد و می‌گفت: حافظ این انقلاب باشید و اجازه ندهید به دست نامحرمان و نااهلان بیفتد. هر چند ساده می‌زیست اما استوار و ثابت‌قدم بود. ندیدم نماز اول وقتش ترک شود.»

باید هوای بی‌سیم‌چی را داشته باشید / حکایت خوردن کمپوت به روش شهید

و امّا در روایتی از «محمد اسماعیل‌پور» از هم‌رزم شهید آمده است: «نسبت به دیگر همكاران، قدّ بلندی داشت و بی‌سیم‌چی ما بود. در مأموریت‌های طرح جنگل كه آنتن بی‌سیمش به شاخه درخت گیر می‌كرد، می‌گفت: قدّ بلند، این بدی را هم دارد. داخل جنگل با شاخه­‌های درخت،‌ سیخ درست می‌كرد و بالای سَر بچه‌ها می‌ایستاد و با آن، میوه كمپوت­‌شان را برمی‌داشت. می‌گفت: باید هوای بی‌سیم‌چی را داشته باشید.»

محمدباقر در 15/8/1361 از سپاه تنكابن راهی مناطق نبرد حق علیه باطل شد و سرانجام در 28 بهمن 1362 در مریوان به شهادت رسید و با بدرقه اهالی كبودكلایه در گلزار شهدای این روستا آرام گرفت.

فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمّدباقر اسدی گرمارودی»:

به شما عزیزانم توصیه می‌کنم هرگز رهبری را تنها نگذارید و گوش به فرمان امر رهبر باشید. راه شهدا را ادامه دهید. قرآن بخوانید و به آن عمل کنید. نماز اول وقت را فراموش نکنید و در نماز جمعه و جماعات شرکت نمایید. به خواهرانم توصیه می‌کنم حجاب خود را به نحو احسن رعایت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما