شناسهٔ خبر: 40365074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی در استان مرکزی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی از ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ استان مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی به نقل از خبرگزاری شبستان، «علی محمد غلامی» از آغاز ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی در استان مرکزی خبر داد و گفت: شروع ثبت نام دانش آموازن از شنبه بوده ولی به دلیل تعطیلات عید فطر، به صورت رسمی از ۶ خرداد در سراسر استان آغاز شده است.

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌نام دانش آموزان پایه اول استان در مدارس دولتی و شاهد تا پایان مرداد ماه است، افزود: این زمان در آموزشگاه‌های غیردولتی تا پایان شهریورماه تعیین شده است.

 وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی امسال مدارس استان مرکزی میزبان 22 هزار و 600 نوآموز کلاس اولی است، افزود: این آمار با توجه به آمار ثبت احوال استان مرکزی و شمار نوآموزان پیش دبستانی که سال تحصیلی جاری به مراکز پیش دبستانی استان مرکزی وارد شدند است.

 سنجش دانش آموزان کلاس اولی با رعایت پروتکل های بهداشتی 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به سنجش دانش آموزان کلاس اولی اشاره کرد و اضافه کرد: این امر هر ساله همزمان با ثبت نام انجام می شده اما برای سال تحصیلی جدید با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت رعایت موارد بهداشتی و  فاصله گذاری اجتماعی از ابتدای مرداد ماه  و با نوبت دهی کلید می‌خورد.

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: در سال های گذشته سهم هرپایگاه‌، سنجش ۴۰ دانش‌آموز بود که امسال با توجه به شرایط موجود تعداد نوآموزان سنجش‌شونده برای هر پایگاه ۲۰ نفر در نظر گرفته شده است.

 غلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 50 درصد نوآموزان کلاس اول، سال گذشته در بدو ورد به پیش دبستانی سنجش شده اند، افزود: بیش از ۱۱ هزار نوآموز پیش دبستانی معادل ۵۰ درصد ورودی‌کلاس اول، پارسال در بدو ورود به این مراکز آموزشی مورد سنجش قرار گرفتند که این امر کار ما را برای سنجش دانش آموزان در سال جاری که با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم و نیازمند رعایت هر چه بیشتر موارد بهداشتی هستیم آسان تر کرده است.

بارگذاری محتوای الکترونیکی ابتدایی بر روی شبکه شاد

 این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به شیوع ویروس کرونا در کشور و مشکلاتی که برای آموزش به وجود آمد اشاره کرد و گفت: کرونا سبب شد که ما متوجه نقص ها و کمبودها در آموزش شویم و این مهم سبب برداشتن گام های موثری در راستای آموزش مجازی شد.

وی به تولید محتوا الکترونیکی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به احتمال پیش‌بینی شیوع مجدد ویروس کرونا در پاییز امسال بارگذاری محتوای الکترونیکی کتاب‌های کلاس اول تا ششم تاپایان مهر ماه بر روی شبکه شاد صورت گرفته و مدارس با آمادگی کامل بازگشایی می‌شوند.

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه آمادگی کامل برای آموزش های مجازی در شبکه شاد و کانال ها و گروه های مجاز در فضای مجازی را داریم، گفت: اگر به هر دلیلی اعم از آلودگی هوا، حوادث طبیعی، بارندگی و شیوع دوباره ویروس مدارس تعطیل شود آموزش تعطیل نخواهد شد فقط سیستم آموزشی از حضوری به مجازی تغییر می کند.

 تولید محتوای الکترونیکی پایه اول در استان مرکزی

 غلامی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش استان مرکزی بر اساس ابلاغیه وزارت مسئولیت تولید محتوای آموزشی پایه اول در فضای مجازی را دارد، ادامه داد: کتاب ها در حال آماده سازی و بارگذاری هستند و همزمان باشروع سال تحصیلی ما آمادگی کامل برای ارایه محتوای آموزشی مجازی را در هر شرایط بحرانی داریم.

 بهترین مدرسه نزدیکترین مدرسه به محل زندگی است

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به ثبت نام دانش آموزان در مدارس گفت: برخی اولیا دانش آموزان تاکید بر ثبت نام دانش آموزان خود در مدارس خاصی را دارند اما باید بدانند که بهترین مدرسه برای دانش آموزان، نزدیکترین مدرسه به محل زندگی است.

 وی با اشاره به اینکه تمام مدارس دولتی و غیر دولتی به لحاظ آموزشی عالی هستند، و همواره مورد ارزیابی قرار می گیرند، ادامه داد: همه مربیان و مدیران مدارس ما آموزش دیده هستند و تمامی محتوای آموزشی در آموزشگاه ها مختلف یکسان است.

 آغاز ثبت نام نو آموزان پیش دبستانی

 غلامی همچنین از آغاز ثبت نام دانش آموزان پیش دبستانی از هفته گذشته خبر داد و گفت: دوره پیش دبستانی اجباری نیست ولی یک دوره لازم الجرا و ضروری برای دانش آموزان است.

وی با تاکید بر اینکه ما پیش دبستانی دولتی نداریم بیان کرد: در برخی از مدارس دولتی، دوره پیش از دبستان نیز ثبت نام می شود چرا که کلاس هایی از مدارس به مدیران و برگزار کنندگان پیش دبستانی اجاره داده می شود.

 این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش های پیش از دبستان زمینه ای برای آموزش های رسمی است، بیان کرد: بهتر است دانش آموزان آموزش های پیش از دبستان را ببینند تا آمادگی لازم را برای ورود به مدرسه و آغاز آموزش های رسمی داشته باشند.

 

نظر شما