شناسهٔ خبر: 40364535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل جمعیت هلال احمر: دانش امدادرسانی به مردم منتقل شود

سنندج - ایرنا - دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: پرسنل، داوطلبان و کسانی که در این جمعیت فعال دارند، با آموزش به مردم، دانش امدادرسانی را به جامعه انتقال دهند تا در بحران‌ها شاهد کمترین آسیب‌ها باشیم.

صاحب‌خبر -

محمدحسن قوسیان مقدم روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست جمعیت هلال احمر کردستان اظهار داشت: وظیفه داریم علم و دانش امداد و نجات را در حد مطلوب به اقشار مختلف مردم انتقال دهیم، چراکه کمک بسیار خوبی به مدیریت در زمان وقوع بحران و حوادث خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید تلاش خود را بکار گیریم که به دوران طلایی جمعیت هلال احمر در کشور برگردیم، افزود: پرسنل و نیروهای این جمعیت باید مراقب باشند از اصول هفتگانه تبعیت کرده و در جهت معیار و اهداف اصلی خود حرکت کنند، ضمن اینکه بی‌طرفی شرط اساسی خدمت در جمعیت هلال احمر است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه از نطر اصول مشابهت‌های زیادی با این نهاد در ۱۹۲ کشور جهان داریم، یادآور شد: از آنجایی که هدف ما ارائه خدمات انسان‌دوستانه به حادثه‌دیدگان است، باید تمام تلاش خود را بکار گیریم تا به جایگاه واقعی خود برسیم.

قوسیان مقدم به تلاش و فعالیت‌های داوطلبان و امور خیرخواهانه آنان اشاره کرد و گفت: امدادگران بدون چشمداشت و عاشقانه در راه ارائه خدمات انسان‌دوستانه گام برمی‌دارند و این خدمات بی‌دریغ باید به اطلاع مردم برسد تا اعتماد جامعه به هلال احمر دوچندان شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های منحصر به فردی در بحث توانبخشی و در استان‌های مرزی که با مین و ادوات باقی مانده دوران جنگ ارتباط دارند، صورت گرفته است، تاکید کرد: همه مردم عضو جمععیت هلال احمر هستند و درهای این جمعیت به روی اقشار مختلف جامعه باز است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر کردستان نیز در این آیین اظهار داشت: مردم کردستان بسیار بافرهنگ و دلسوز هستند و هرگاه در حوادث محتلف نیاز به کمک بود، دست یاری به سمت ما دراز کردند و این بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام جواد دهقانی با بیان اینکه این استان پنج هزار و ۴۸۶ شهید و بیش از ۹ هزار جانباز تقدیم کرده است، افزود: از همین تعداد شهید، ۴ هزار شهید آنان اهل سنت هستند که نشان از فداکاری مردم منطقه دارد و هر کس در کردستان خدمت کند، اجر آن مضاعف است.

در این آیین از خدمات محمدباقر محمدی تکریم و پیام جلالی به عنوان سرپرست جدید جمعیت هلال احمر کردستان معرفی شد.

نظر شما