شناسهٔ خبر: 40364452 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

گفتگو با دستیار ایرانی افشین قطبی در شیجیاژوانگ؛

قوانین جدید لیگ چین در فصل غیبت خارجی ها

دستیار افشین قطبی در گفتگو با ورزش سه توضیح می‌دهد که سوپرلیگ چین چه آینده ای را خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، لیگ چین چهارمین ماه تاخیر در شروع فصل جدید را پشت سر می‌گذارد و هنوز برنامه جدیدی برای آغاز سوپرلیگ و لیگ یک فوتبال این کشور اعلام نشده است. ماه گذشته فدراسیون فوتبال چین برنامه ای را برای آغاز مسابقات تدوین کرد که در آن مسابقات با رعایت پروتکل بهداشتی از ماه ژوئن آغاز می‌شد اما مسئولان بهداشتی با آن مخالفت کردند.

 

برای گفتگو درباره وضعیت سوپرلیگ چین به سراغ جهانیار محبی دستیار افشین قطبی در تیم شیجیاژوانگ رفتیم که با این تیم در یک اردوی تدارکاتی حضور دارد. آن ها روز گذشته موفق شدند در دیداری دوستانه تیم شاندونگ لوننگ را با نتیجه صفر صفر متوقف کنند که البته ویدیوی خلاصه بازی نشان می‌دهد که تیم تازه لیگ برتری شده شیجیاژوانگ عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است.

 

جهانیار محبی درخصوص این بازی می‌گوید: تیم شاندونگ دو بازیکنش در اردوی تیم ملی در شانگهای است و همچنین گراتزیانو پله مهاجم ایتالیایی اش هم به خاطر قانون منع ورود خارجی‌ها نتوانسته وارد چین شود و مروان فلینی هم که برگشته، تست کروناویروسش مثبت اعلام شد و بعد از قرنطینه یک ماه است که تمرینات فردی را شروع کرده ولی هنوز به طور کامل آماده نیست و بازی هم نکرد. به همین خاطر از ما درخواست کردند که از بازیکنان خارجی مان کمتر استفاده کنیم و ما هم قبول کردیم. اما بودجه شاندونگ برای بازیکنان چینی اش هم با ما قابل مقایسه نیست و آن ها پرستاره هستند.

 

وی درباره برگزاری لیگ چین توضیح می‌دهد: باتوجه به این که احتمالا دولت چین قبول نمی‌کند که خارجی ها تا اکتبر (اواسط پاییز) وارد چین شوند، پس بازی ها به صورت پلی آف برگزار خواهد شد. تیم ها به دو گروه 8 تیمی تقسیم می‌شوند و بعد از انجام بازی ها، از هر گروه 4 تیم ته جدول برای کسب سهمیه آسیا و قهرمانی بایکدیگر مصاف خواهند داشت و 4 تیم هر گروه نیز برای فرار از سقوط به میدان می‌روند.

 

او درباره وضعیت سوپرلیگ چین و بازیکنان و مربیان خارجی هم می‌گوید: همانطور که گفتم دولت چین تا اکتبر احتمالا اجازه ورود خارجی ها را نمی‌دهد و باتوجه به همین موضوع قاون جدیدی وضع می‌شود که به جای 4 بازیکن خارجی 2 یا 3 بازیکن استفاده کنیم تا همه چیز جوانمردانه باشد چون خیلی از بازیکنان خارجی تیم ها هنوز برنگشته اند. 5 تیم هم هستند که مربیان خارجی اش برنگشته‌اند، مثل رافا بنیتز و سرمربی بیجینگ گوآن. گفته می‌شود که دو سرمربی خارجی هم برکنار می‌شوند که شاید همین بنتیز و سرمربی بیجینگ باشند.

 

دستیار افشین قطبی برنامه شیجیاژوانگ را هم اینطور تشریح می‌کند: ما روز 31 می دوباره یک بازی با شاندونگ خواهیم داشت و بعد به شهرمان برمی‌گردیم و 2-3 بازی دوستانه هم برگزار خواهیم کرد. تا آن موقع امیدواریم برنامه لیگ هم اعلام شود.

نظر شما