شناسهٔ خبر: 40364000 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دلیل عدم کاهش محدودیت‌های کرونایی در قبله‌گاه مسلمانان

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان سعودی دلایل مستثنا شدن مکه مکرمه، قبله‌گاه مسلمانان و مقدس‌ترین شهر جهان اسلام، را از کاهش محدودیت‌های کرونایی توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از «البیان»، «محمد العبد العالی»، سخنگوی وزارت بهداشت عربستان، در گفت‌وگویی مطبوعاتی درباره دلیل مستثنا شدن مکه مکرمه از کاهش تدابیر پیشگیرانه، با وجود اینکه شمار مبتلایان به کرونا در این شهر در مقایسه با ریاض کمتر است، سخن گفت.
 
وی اظهار کرد: تمامی مناطق عربستان در حال ارزیابی مستمر از نظر سرعت شیوع ویروس کرونا و ظرفیت مقابله با آن است و این شاخص‌ها اهمیت دارند. بر این اساس تدابیر پیشگیرانه وضع یا از شدت آنها کاسته می‌شود و مکه نیز از این ارزیابی مستثنا نیست.
 
العبد العالی تأکید کرد: دلایلی که موجب کاهش تدابیر پیشگیرانه و بازگشت به زندگی طبیعی، با وجود افزایش شمار مبتلایان به کرونا می‌شود، به اطلاعات درباره این ویروس و چگونگی رفتار با آن مربوط می‌شود. لذا هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است.
 
وی گفت:‌ این ویروس جدید است و اطلاعات درباره آن از نظر میزان خطرناک بودن، راه‌های انتشار و  آمادگی دستگاه‌های بهداشتی و پزشکی برای مقابله با آن بسیار کم است. سرعت انتشار ویروس کرونا در حال حاضر در عربستان به دلیل تدابیر پیشگیرانه و توجه جامعه به این  امر کاهش یافته و تعداد مبتلایان در حال پایین آمدن است.
 
العبد العالی ادامه داد: جهان در ابتدا دهها مورد ابتلا به این ویروس را گزارش می‌کرد، اما امروز از 100 هزار مورد در روز صحبت می‌کنیم. با وجود این جهان به زندگی طبیعی خود بازگشته، زیرا اطلاعاتی را درباره این ویروس به دست آورده است. البته کشورهایی که در مراحل اولیه برای مقابله با این ویروس تأخیر داشته‌اند در سیستم بهداشتی خود با مشکلاتی مواجه شده‌اند.
 
پیش از این ملک سلمان، پادشاه عربستان، دستور بازگشایی همه مساجد این کشور به استثنای مساجد مکه را صادر کرده بود و طبق این دستور قرار است از یکشنبه، 11 خرداد، به مدت 20 روز مساجد با رعایت تدابیر پیشگیرانه بازگشایی شود، اما نمازهای جماعت در حرمین شریفین همچنان با تعداد محدود نمازگزاران اقامه خواهد شد.
 
یادآور می‌شود، تاکنون در عربستان سعودی 78 هزار و 541 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 425 نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام

نظر شما