شناسهٔ خبر: 40363665 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار حزب دولتی آلمان درباره خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا پیامد بحران کرونا

رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان اروپا را در دوران بحران کرونا در مسیر جدایی ارزیابی کرده و درباره خروج کشورهایی مانند اسپانیا و ایتالیا از اتحادیه اروپا پیامد این بحران هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "مارکوس زودر"، رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی آلمان اروپا را در مسیر جدایی ارزیابی کرده و درباره وقوع برگزیت دیگری این بار در ایتالیا در این شرایط هشدار داد.

وی در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" سایتونگ اظهار داشت: اتحادیه اروپا بهترین ایده ای است که در قاره اروپا تشکیل شده است البته باید دوباره از نو کشف شود و با چالش های زمان منطبق شود. نه تنها بحران کرونا بلکه همچنین ناسیونالیسم به صورت همه گیر در این اتحادیه گسترش می یابد. ما به یک روح جدید انسجام در اتحادیه اروپا نیاز داریم.

این مقام آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه اروپا حالا به یک محرک جدید نیاز دارد گفت: اگر ما حالا به شرکای اروپایی خود که به صورت ویژه از کرونا آسیب دیده‌اند کمک نکنیم قطعا این اتحادیه دچار از هم گسیختگی خواهد شد. در این صورت قاره ما نه تنها از نظر اقتصادی شکست خواهد خورد بلکه در نهایت به توپ بازی قدرت های دیگر هم تبدیل خواهد شد.

"زودر" اروپا را در شرایط فعلی در معرض تهدید کناره گیری از صحنه جهانی دانسته و گفت: اگر آلمان به ایتالیا و اسپانیا کمک کند در واقع به خودش کمک کرده است و این کمک ها باید نه تنها در زمینه اقتصادی بلکه در زمینه های فرهنگی و سیاسی شکل گیرد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره عواقب بی توجهی به کشورهای جنوب اروپا در دوران بحران کرونا هشدار داده و گفت: اگر ما در این باره تردید داشته باشیم و یا تاثیرات روانی این شرایط را دست کم بگیریم خطر برگزیت دیگری درایتالیا رخ خواهد داد و یک اروپای بدون ایتالیا و یا اسپانیا دیگر آن اروپایی که ما می شناختیم نخواهد بود.

مارکوس زودر با اشاره به عواقب خطرناک خروج احتمالی ایتالیا برای اتحادیه اروپا گفت: کرونا عمیقا به ایتالیا آسیب رسانده است، ما نباید در این شرایط این کشور را به پوپولیست هایی مانند سالوینی واگذار کنیم. آنچه در ایتالیا اتفاق افتاده به همه ما مربوط می شود.

این مقام بلند پایه سیاسی در آلمان در بخش دیگری از این گفتگو درباره کاهش عجولانه محدودیت های کرونایی هشدار داده و درباره عواقب اجتماعی و اقتصادی غیر قابل پیش بینی بازگشت مجدد محدودیت ها ابراز نگرانی کرده و گفت: کسی که فکر می کند کرونا به خودی خود محو می شود ساده لوح است. بدون دارو و واکسن کرونا همچنان یک تهدید مرگبار است.

زودر در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که هر چالشی به یک پاسخ نیاز دارد. ما در یک نقطه عطف تاریخی قرار گرفته ایم که در آن مسئله میراث و آینده اروپا در میان است و کرونا اروپا را از هم جدا کرده است و ما باید دوباره آن را منسجم کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما