شناسهٔ خبر: 40363585 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت قزاقستان:

غلبه بر کرونا با ابتکارات فناورانه و دستاوردهای علمی ممکن است

اولشاس ابیشو با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های علمی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: ابتکارات فناورانه و دستاوردهای علمی بهترین روش برای غلبه بر ویروس کروناست.

صاحب‌خبر -

به گزارش  به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا ، معاون وزیر بهداشت قزافستان در دومین روز از هفتمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری که پیش از ظهر امروز به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: ویروس کرونا خسارات جانی و مالی زیادی در جهان داشته است. قزاقستان از ۱۱ اردیبهشت آزمایش گسترده کارکنان خدمات عمومی در بخش درمان و نیروهای پلیس را آغاز کرد که برای بیماریابی بسیار مفید بوده است.

معاون وزیر بهداشت قزافستان گفت:  آزمایش تصادفی از بخش‌های دیگر جامعه نیز انجام شد و  اقدامات ضروری در فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه‌ها نیز انجام شد. آموزش بهداشت عمومی و آموزش به گروه‌های پرخطر از دیگر اقداماتی بود که به کنترل سرایت کرونا در قزاقستان کمک کرده است.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌ها و نظارت‌های بهداشت عمومی به شکل دیجیتال مطرح کرد: همکاری با متخصصان از کشورهای دیگر می‌تواند به کنترل روند این بیماری کمک کند. تولید واکسن کرونا با همکاری و هم‌افزایی کشورها ممکن است. نشست استپ یکی از بهترین اقدامات و تجربه‌ای خوب برای همکاری دانشمندان در زمینه علمی است و بر این باوریم که با ابتکارات فناورانه و دستاوردهای علمی می‌توانیم بر این بیماری غلبه کنیم.

این دوره از نشست استپ با توجه به شیوع بیماری کرونا از ماه دسامبر در چین و ابتلای نزدیک به شش میلیون نفر در جهان و مرگ بیش از سیصو پنجاه هزار نفر به دلیل ابتلا به آن با نام همکاری‌های علمی و فناورانه در مقابله با چالش ویروس کرونا و با هدف تاکید بر اهمیت تبادل تجربیات و دانش ارزشمند و دستاوردها و ارائه بهترین زمینه از طریق نشست مجازی موضوعی در مورد کرونا، همچنین هم‌افزایی توانایی ها و ظرفیت‌های دانشمندان و متخصصان کشورهای اسلامی برای حل بحران کنونی جهانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/4021/

برچسب‌ها:

نظر شما