شناسهٔ خبر: 40362519 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جمعی از مقام‌ها انتخاب قالیباف به ریاست مجلس را تبریک گفتند

تهران- ایرنا- جمعی از مقام‌های کشوری و لشکری انتخاب محمدباقر قالیباف را به ریاست دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تبریک گفتند.

صاحب‌خبر -

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، ‌ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجی،  دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دهها تن از مقامات کشوری و شکری و فعالان سیاسی و احزاب مختلف در پیام های جداگانه ای انتخاب قالیباف به ریاست مجلس را تبریک گفتند.  

پیام تبریک لاریجانی به قالیباف 

لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در دوره‌های هشتم، نهم و دهم روز پنجشنبه با صدور پیامی خطاب به محمدباقر قالیباف، انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

در متن پیام تبریک لاریجانی خطاب به محمدباقر قالیباف آمده است: انتخاب جنابعالی را که از فرماندهان دفاع مقدس و از مدیران زحمتکش در عرصه های مختلف نظام بوده اید، به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی تبریک عرض می کنم. برای شما و سایر نمایندگان مجلس آرزوی موفقیت دارم.

تبریک ظریف به قالیباف برای انتخاب وی به ریاست مجلس یازدهم 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با صدور پیامی انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان رییس مجلس یازدهم را تبریک گفت.

وی در این پیام خطاب به محمدباقر قالیباف افزود: اینک که جنابعالی با رأی اعتماد قاطع نمایندگان معزز یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ریاست مجلس شورای اسلامی انتخاب شده اید، مایلم با تبریک صمیمانه این انتخاب، توفیقات روزافزون آن برادر عزیز را در خدمت به جمهوری اسلامی ایران از خداوند قادر متعال طلب کنم.

ظریف در این پیام تاکید کرد: اطمینان دارم وزارت امور خارجه در مسیر خدمت به مردم بزرگوار این مرز و بوم، پاسداری از تمامیت ارضی و امنیت ملی، اعتلای منافع کشور و پیشبرد دیگر اهداف بلند انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی، همچون همیشه از همراهی، همفکری و نظارت و نقد مشفقانه مجلس شورای اسلامی بهره مند خواهد بود.

پیام تبریک دبیر شورای عالی امنیت ملی به قالیباف

دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در پیامی انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

شمخانی در این پیام خطاب به قالیباف افزود: اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جناب عالی و انتخاب شما به ریاست مجلس را صمیمانه تبریک می گویم.

وی اظهار داشت: از خداوند سبحان دوام توفیقات شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی مسالت می کنم و آرزومند موفقیت جنابعالی در پیگیری و تحقق مطالبات جمهوری و منویات مقام معظم رهبری هستم.

پیام تبریک امیر سرتیپ حاتمی به قالیباف

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در پیامی انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی را به وی تبریک گفت.
وی در این پیام خطاب به محمد باقر قالیباف تاکید کرد: انتصاب جناب عالی را به عنوان ریاست قوه مقننه از سوی خود و خانواده بزرگ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تبریک و تهنیت عرض می کنم.
امیر حاتمی تاکید کرد: مواجهه با چالش ها و تلاش مشترک برای حل مشکلات در شرایط مواجهه با دشمنان نظام اسلامی،  فصل نوینی از فعالیت ها، افزایش همکاری ها، هم افزایی و توسعه روابط میان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی ایران را می طلبد که باید بر آن تاکید و با درایت جناب عالی و نمایندگان مردم شریف ایران در مجلس شورای اسلامی همچون گذشته آن را استمرار بخشیم.
وی تصریح کرد: توفیق روزافزون جنابعالی و همه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ایران را از درگاه خداوند متعال مسالت می کنم.

پیام تبریک رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به قالیباف

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی آغاز به کار مجلس یازدهم و انتخاب محمدباقر قالیباف را به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی تبریک گفت.

در پیام تبریک رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه آمده است: مجلس شورای اسلامی برخاسته از کنه وجود و ذات انقلاب اسلامی و نشان‌دهنده به فعلیت رسیدن مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

خاموشی در این پیام افزود: خدا را شکر می‌کنم که در گام دوم انقلاب اسلامی به رغم همه تهدیدها و دسیسه‌های نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با موفقیت برگزار شد تا خواب و خیال و آرزوی همه آنان که برای به سر آمدن عمر انقلاب اسلامی لحظه‌شماری می‌کنند، به سرابی دست‌نایافتنی مبدل شود.

در این پیام تاکید شده است: سازمان اوقاف و امور خیریه با اهداف و برنامه‌هایی همچون ارتقای بهره‌وری اقتصادی و ساماندهی موقوفات، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، دوری از تصدی‌گری و نصب امین برای موقوفات، پررنگ تر و فعال‌تر کردن امور خیریه، ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی توسط امامزادگان و بقاع متبرکه و در این میان مواجهه با برخی از خلاهای قانونی زمینه‌ها و بسترهای فراوانی برای همکاری و تعامل با مجلس شورای اسلامی دارد.

رییس سازمان  اوقاف و امور خیریه در این پیام تصریح کرده است: این جانب ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان و هیات رئیسه سابق مجلس شورای اسلامی، آغاز به کار مجلس یازدهم و انتخاب برادر ارجمند؛ دکتر محمدباقر قالیباف را به عنوان رئیس این مجلس، تبریک می‌گویم و امیدوارم بتوانیم در این دوره جدید بیش از گذشته از ظرفیت‌های متقابل سازمان اوقاف و امور خیریه و مجلس شورای اسلامی استفاده کنیم.

پیام تبریک رییس ستاد کل نیروهای مسلح به قالیباف
رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با تبریک انتصاب محمد باقر قالیباف به سمت ریاست یازدهمین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می‌رود با مدیریت حضرتعالی و همراهی نمایندگان مردم در مجلس یازدهم روند تقویت بنیه دفاعی و تصویب و اصلاح قوانین مرتبط ماموریت خطیر نیروهای مسلح با اولویت و سرعت بالاتر از قبل مورد عنایت قرار گیرد.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در این پیام خطاب به قالیباف تاکید کرد: انتصاب شایسته جنابعالی به سمت ریاست یازدهمین مجلس شورای اسلامی که دلالت بر توانمندی ها و قابلیت های آن برادر عزیز برای نقش آفرینی های موفق در این سنگر خطیر و راهبردی دارد، را تبریک عرض می کنم.
سرلشکر باقری تاکید کرد: بی شک تجارب ارزنده و متمادی آن برادر گرانقدر در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در حوزه فرماندهی و مدیریت نیروهای مسلح و عرصه‌های اجتماعی و شهری به مدد ایمان، تقوا و رویکرد جهادی و انقلابی، پشتوانه مطمئن و راهگشایی است که می تواند موجب حرکت پرشتاب  مجلس شورای اسلامی در مسیر اجرای انتظارات مقام معظم رهبری به ویژه در انجام وظیفه قانونگذاری با شناخت درست از شرایط و اولویت‌های اقتصادی و فرهنگی کشور و انجام مناسب وظیفه نظارتی مجلس با رعایت تقوا و انصاف و اجتناب از حب و بغض های شخصی و جناحی را رقم زند.
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با مدیریت حضرتعالی و همراهی نمایندگان محترم مردم در مجلس یازدهم روند تقویت بنیه دفاعی و تصویب و اصلاح قوانین مرتبط ماموریت خطیر نیروهای مسلح با اولویت و سرعت بالاتر از قبل مورد عنایت قرار گیرد.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح در این پیام افزود: دوام توفیق جنابعالی و یکایک نمایندگان محترم مجلس یازدهم تحت عنایت حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از منویات و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز را از ذات اقدس کبریایی مسالت دارم.

پیام تبریک رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)
محمد مخبر با ارسال پیامی انتخاب محمدباقر قالیباف توسط نمایندگان ملت به عنوان رییس جدید مجلس شورای اسلامی را به وی تبریک گفت.
در پیام مخبر خطاب به محمدباقر قالیباف آمده است: کسب رأی نمایندگان محترم ملت شریف ایران و انتخاب جنابعالی که از فرماندهان سال های پرافتخار دفاع مقدس و از خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی، نشان از شایستگی، توان بالای علمی و مدیریتی و تعهد شما دارد.
وی در این پیام تاکید کرد: بی تردید اعتماد ارزشمند نمایندگان محترم و تجارب ارزنده جنابعالی در سالهای پیشین خدمت ، سرمایه‌ای بزرگ و مبارک است که انشاالله یاری‌گر جنابعالی در انجام موفق مسئولیت خطیری که بر عهده گرفته‌اید خواهد بود  مخبر تصریح کرد: اینجانب ضمن عرض تبریک مزید توفیقات جنابعالی را از درگاه ایزد منان مسألت می کنم.

تبریک فرمانده کل ارتش به محمدباقر قالیباف
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در این پیام خطاب به قالیباف تاکید کرد: انتخاب شایسته جنابعالی با رأی قاطع نمایندگان منتخب مردم به عنوان رییس قوه مقننه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی را که نشانگر تعهد و تجارب ارزشمند شما در مسیر خدمت رسانی به ملت شریف ایران اسلامی است، تبریک عرض می کنم.
سرلشکر موسوی در این پیام تصریح کرد: امیدوارم در این مسئولیت خطیر با روحیه جهادی و شجاعانه که برگرفته از فرهنگ ایثار و مقاومت اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس است؛ در مسیر تحقق تدابیر و رهنمودهای نورانی رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای ظل توجهات خاصه امام عصر (عج) در تشکیل و اداره مجلس انقلابی و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیروز و سربلند باشید.

پیام تبریک رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به قالیباف

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی انتخاب محمدباقرقالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.
آیت الله آملی لاریجانی در این پیام خطاب به قالیباف تاکید کرد: حسن انتخاب جنابعالی توسط نمایندگان ملت به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی را صمیمانه تبریک عرض می کنم.
آیت الله لاریجانی در این پیام تصریح کرد: امیدوارم مجلس شورای اسلامی در دوره جدید باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بیش از پیش به اقتصاد و فرهنگ به عنوان اولویت های اصلی کشورتوجه داشته وبا قانونگذاری مناسب ونظارت شایسته درجهت تامین معیشت و بهبود وضعیت اقتصادی طبقات ضعیف جامعه همه توان خویش را بکار گیرد.
وی اظهار داشت: به طور مسلم نقش جنابعالی باعنایت به سوابق ارزنده و خدمات گذشته به ویژه عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان شخصیت حقیقی وحقوقی در برآورده شدن اهداف فوق بسیار اثرگذار وامیدوارکننده خواهد بود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این پیام خاطر نشان کرد: سلامتی و توفیقات روز افزونتان را از خداوند بزرگ مسالت دارم.

تبریک دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در پیامی انتخاب  قالیباف با اکثریت آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس قوه مقننه را به وی تبریک گفت.

در این پیام آمده است: انتخاب جنابعالی با اکثریت آراء به عنوان رئیس قوه مقننه را به شما برادر ارجمند که وارث تجربه های بزرگ و ارزشمند گام اول انقلاب هستید تبریک عرض می کنم.
مجلس شورای اسلامی تجلی اراده مردم در نظام مردم سالاری دینی است که به تعبیر امام خمینی(ره) در راس همه امور کشور قرار دارد و قطعا مجلس یازدهم که منبعث از اراده ملی و آراء مردم کشور است با مدیریت شما
همانگونه که مقام معظم رهبری مدظله العالی در پیام ارزشمند خود تاکید داشته اند اقتصاد و فرهنگ اولویت های مجلس یازدهم هستند و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه اصلی فرهنگی کشور -به فرموده معظم له- آمادگی خود را برای افزایش تعاملات و برنامه ریزی های مشترک به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی و اجرای اسناد مهم فرهنگی از جمله سند راهبردی مهندسی فرهنگی و سیاست های جمعیتی کشور به عنوان مطالبه اصلی مقام معظم رهبری با مجلس شورای اسلامی اعلام می کند.
در بخش های آموزش و پرورش، آموزش عالی و علم و فناوری نیز موضوعات مهمی مانند نقشه جامع علمی کشور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد مهم دیگر که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده اند و تبدیل شدن این اسناد به قانون و پیگیری اجرایی شدن آنها که مطالبه رهبر حکیم انقلاب است به وسیله ابزارهای نظارتی مجلس راهگشا و موثر خواهد بود و به یاری خداوند متعال و مدیریت مدبرانه و اندیشمندانه جنابعالی امیدوارم شاهد افزایش تعاملات کمیسیون های مرتبط در حوزه علم و فرهنگ با شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم افزایی بیش از پیش باشیم.
این پیام می افزاید: قطعا افزایش تعامل مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی که جنابعالی نایب رئیس این شورا نیز هستید در پیشرفت و اعتلای بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که به برکت خون شهیدان گرانقدر و هدایت های رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی به این نقطه از موفقیت ها رسیده است موثر و راهگشا خواهد بود و ان شاءالله به فضل الهی و تدابیر شما برادر جهادی و استاد فرهیخته دانشگاه تهران شاهد گسترش این تعاملات در راستای رشد و پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب خواهیم بود.

وزیر نیرو به قالیباف تبریک گفت

رضا اردکانیان وزیر نیرو در پیامی، انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: حُسن انتخاب جنابعالی به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک عرض می‌نمایم .رجاء واثق دارد تعاطی افکار و تعامل سازنده نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و وزارت نیرو در راستای تحقق هدف تأمین آب و برق مطمئن و پایدار، الفبای آبادانی و بالندگی و توسعه بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی، در سال مزین به عنوان "جهش تولید" از سوی مقام معظّم رهبری، عزّت بیش از پیش نظام، آبادانی ایران اسلامی و ارتقای رفاه اجتماعی برای هم‌وطنان عزیز را به ارمغان خواهد آورد.

سید عمار حکیم: همبستگی کشورهای همسایه روشی اثرگذار در رویارویی با چالش‌ها

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی انتخاب محمدباقر قالیباف را به سمت ریاست یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران تبریک گفت.

در پیام سید عمار حکیم‌آمده است: با توجه به شرایط دشوار منطقه اهمیت همبستگی کشورهای همسایه به عنوان روشی اثرگذار برای رویارویی با چالش‌ها به خصوص تلاش برای مهار بیماری عالمگیر کرونا و نیز تلاش‌های مشترک برای نابودی تروریسم و افراط‌گرایی از هر زمان چشمگیرتر می‌نماید.

 حکیم یادآورشد: از این مناسبت استفاده می‌کنم تا بر ادامه همکاری‌های متقابل دو کشور همسایه برای تقویت جایگاهشان و تأکید بر حضور اثرگذار آنها در راستای تحقق صلح و امنیت در منطقه تأکید کنم. برای شما در عمل به مسئولیتتان از خداوند متعال توفیق طلب می‌کنم.

مصطفی پورمحمدی: امیدوارم مجلس یازدهم مجلسی در تراز نظام اسلامی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز نیز با صدور پیامی، ضمن آرزوی موفقیت برای نیروهای ارزشی و انقلابی، انتخاب ارزشمند آقای دکتر محمد باقر قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: برگزیده شدن جمعی از نیروهای ارزشی، انقلابی و ولایی به عنوان نمایندگان ملت شریف ایران در مجلسی شورای اسلامی موجب خرسندی و سرافرازی است.

جامعه روحانیت مبارز ضمن تبریک به جنابعالی و هیأت رئیسه محترم و همه منتخبان ملت قهرمان و مقاوم ایران اسلامی، امیدوارم به لطف و عنایت خداوند متعال و با الهام از روح شهیدان سرافراز انقلاب اسلامی و با پیروی از راه امام راحل و منویات مقام معظم رهبری «دام ظله»، مجلس یازدهم، مجلسی در تراز نظام اسلامی باشد، ان‌شاءالله.


تبریک آیت الله اسلامی به قالیباف
آیت الله علی اسلامی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه تاکستان با صدور پیامی خطاب به محمد باقر قالیباف، انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و تاکید کرد: حضور قالیباف در مجلس می تواند منشا خدمات موثری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.
آیت الله علی اسلامی در این پیام به توانمندی وی در تحقق مدیریت جهادی اشاره و ابراز امیدواری کرد که حضور وی در مجلس منجر به عزتمندی، سربلندی، گسترش عدل و دفع و رفع فساد و محرومیت شود.
وی تاکید کرد: قالیباف می‌تواند به نظام مقدس ایران و ام القری اسلام، به ویژه به استقلال و عزتمندی و سربلندی و گسترش عدل و دفع و رفع فساد و محرومیت خدمات بیشتری داشته باشد.


پیام تبریک وزیر کشور به قالیباف

وزیر کشور با صدور پیامی ضمن تبریک انتخاب محمد قالیباف به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اعتماد نمایندگان مردم به جنابعالی حاکی از توانمندی ها و نشأت گرفته از شناخت، تجارب و سوابق انقلابی و مدیریتی شما در سالیان متمادی است.
عبدالرضا رحمانی فضلی در پیام خود آورده است:  در وصف اهمیت و جایگاه رفیع و ممتاز مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت و تجلی عینی مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همین کافی است که حضرت امام خمینی(ره) معمار کبیر و بنیان گذار انقلاب اسلامی فرمودند: «مجلس در رأس همه امور است».
 وی در این پیام تصریح کرد: توفیقات جنابعالی را در عرصه بسیار مهم قانونگذاری، نظارت و راهبری قوه مقننه در این مقطع حساس از تاریخ که بحمدالله جمهوری اسلامی ایران امروز در سایه هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و همدلی ها و تلاش های هدفمند و بی وقفه قوای سه گانه و سایر ارکان نظام در مسیر افتخار و اقتدار قرار دارد از درگاه حضرت احدیت مسالت دارم.


پیام تبریک رییس دیوان محاسبات به قالیباف
عادل آذر با صدور پیامی ضمن تبریک به محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس و به منظور تحقّق برنامه‌های مجلس یازدهم در صیانت از بیت‌المال و تحقّق منویّات رهبری، اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.
عادل آذر در پیام خود تاکید کرد: انتخاب به جا و شایسته حضرتعالی با رأی قاطع نمایندگان محترم، به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی را صمیمانه تبریک عرض نموده و از خداوند قادر متعال برای جنابعالی توفیقات روز افزون مسئلت دارد.
آذر در این پیام تصریح کرد: دیوان محاسبات کشور به عنوان بازوی نظارتی مجلس کما فی السابق در انجام صحیح و به موقع وظایف قانونی از تمام توان حرفه ای خود، به منظور تحقّق برنامه‌های مجلس یازدهم در صیانت از بیت‌المال و تحقّق منویّات مقام معظّم رهبری با تأکید بر «اقتصاد و فرهنگ» اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.

منتخبان مجلس یازدهم محمد باقر قالیباف منتخب مردم تهران را به عنوان رییس مجلس برای سال اول مجلس یازدهم انتخاب کردند.

محمدباقر قالیباف در جریان انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با ۲۳۰ رای به عنوان رییس مجلس یازدهم برای سال اول انتخاب شد، سید مصطفی میرسلیم ۱۲ رای و فریدون عباسی نیز ۱۷ رای کسب کردند.

نظر شما