شناسهٔ خبر: 40362262 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سناتور آمریکایی: ترامپ به دنبال معامله جدید تسلیحاتی با ریاض است

سناتور آمریکایی اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور در نظر دارد معامله تسلیحاتی جدیدی با عربستان سعودی امضا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، «باب منندز»، سناتور آمریکایی در مقاله‌ای برای شبکه سی ان ان اعلام کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور در نظر دارد معامله تسلیحاتی جدیدی با عربستان سعودی امضا کند.

منندز که مخالف این معامله است، گفت: «دولت ترامپ در حال حاضر تلاش می‌کند هزاران بمب هدایت دقیق را به ریاض بفروشد.»

وی که معاون کمیته روابط خارجی مجلس سناست، افزود: «دولت ترامپ برای انجام چنین معامله‌ای که هنور جزئیات آن مشخص نشده تلاش می‌کند، حال آن‌که سعودی‌ها می‌گویند خواهان پایان جنگ شکست‌خورده و وحشیانه علیه یمن هستند.»

این سناتور دموکرات یادآور شد که به دنبال ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار سعودی، کنگره معامله‌ای را که ترامپ با کشورهای عربستان و امارات به ارزش هشت میلیارد دلار انجام داده بود، رد کرد. 

منندز تاکید کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیدند که ترور خاشقجی به دستور شخص «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی صورت گرفته و او فرد مستبد و دیکتاتوری است که معتقد است می‌تواند منتقدانش را بدون هیچ عواقبی از سر راه بردارد.

وی گفت که اکنون پس از گذشت یک سال هیچ توجیهی برای اقدام آمریکا به فروش سلاح و بمب به عربستان وجود ندارد و من به همین دلیل به طور خاص نگران هستم، زیرا وزارت خارجه همچنان از توضیح دلیل ضرورت فروش سلاح و بمب به عربستان امتناع می‌کند.

 

نظر شما