شناسهٔ خبر: 40361866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان :

نشست ستاد امتحانات و بهبود کیفیت سواد آموزی استان برگزار شد

با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، اولین نشست ستاد امتحانات و بهبود کیفیت سواد آموزی استان در سال 1399 برگزار شد .

صاحب‌خبر -

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان در این نشست که صبح امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاونین اداره کل و اعضای ستاد برگزار شد، گزارشی از وضعیت پوشش دوره های سواد آموزی در سال گذشته ارائه و راهکار های اجرایی بخشنامه ابلاغی سازمان نهضت سواد آموزی در خصوص وضعیت استمرار کلاس های سال 98 منتقل شده به سال جدید، راهکارها و اخذ تصمیمات لازم در خصوص برگزاری امتحانات با توجه به وضعیت بیماری کرونا و هم چنین راهکارهای نحوه کلاس گذاری در سال جدید با توجه به وضعیت بیماری کرونا بررسی شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن برنامه های حوزه سواد آموزی، بر پیگیری جدی فعالیت ها و پوشش دوره های سواد آموزی بر اساس برنامه ابلاغی سازمان نهضت سواد آموزی تاکید کرد .

وی از طرح موضوع پوشش دوره های سواد آموزی در جلسات آموزش و پرورش مناطق مرزی، شورای پشتیبانی سواد آموزی و هم چنین نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش استان به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار خبر داد و گفت: برنامه های سواد آموزی باید با جدیت در حوزه های مختلف پیگیری شود .

رشید قربانی با اشاره به ضرورت تمهید مقدمات و برنامه ریزی برای برگزاری امتحانات سواد آموزی مطابق برنامه و ضوابط ابلاغی، اظهار داشت: امتحانات سواد آموزان باید در فضایی مناسب با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی توسط عوامل  دست اندرکار و سواد آموزان برگزار شود .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین خواستار تشکیل کلاس های سواد آموزی به روال معمول با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در سطح استان شد و گفت: برگزاری کلاس ها باید بر اساس ضوابط ابلاغی باشد .

وی در مجموع عملکرد استان در حوزه سواد آموزی را مطلوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه پوشش دوره های سواد آموزی در سال گذشته به صورت کامل محقق شده است، از اهتمام معاونت سواد آموزی استان ، روسای ادارات سواد آموزی و سنجش این حوزه و  زحمات و تلاش های کلیه دست اندرکاران در پیگیری اقدامات تشکر کرد .  

در ابتدای این نشست رمضان یوسفی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان نیز با اشاره به مشکلات و چالش های این حوزه در شرایط شیوع کرونا و تشکیل نشدن کلاس های سواد آموزی، عدم حضور سواد آموزان در فضای مجازی به جهت کم توانی و آسیب پذیر بودن این قشر و عدم توانایی در استفاده از فضای مجازی را از مشکلات عمده در راستای تشکیل کلاس ها بر شمرد .

وی از تولید محتوای آموزشی در استان و تجریه موفقیت آموزش و پرورش دیواندره در تهیه سی دی آموزشی با همکاری آموزش دهندگان این شهرستان خبر داد و با بیان اینکه این اقدام یکی از کارهای برتر کشوری انتخاب و در سطح استان توزیع شد، گفت: ثانیه های بی رمق، عنوان فیلم و اثری است که با موضوع سواد آموزی در استان تولید و برای رقابت در جشنواره های کشوری نیز ارسال شده است .

یوسفی هم چنین از ابلاغ بخشنامه توسط سازمان نهضت سواد آموزی در خصوص تداوم آموزش ها و ترسیم چشم انداز خبر داد و گفت: در تاریخ 27 اردیبهشت ماه 99 وضعیت برگزاری دوره های سواد آموزی بر همین اساس تعیین تکلیف و به شهرستانها و مناطق جهت اجرا ارسال شده است .

گفتنی است در این نشست گزارشی از وضعیت برگزاری امتحانات سواد آموزان، برگزاری جلسات گروه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات و عملکرد استان در حوزه های مختلف ارائه و پیشنهاد گردید در بستر شبکه آموزشی دانش آموز ( شاد ) بخشی نیز برای سواد آموزی تعبیه و ضمن پیگیری اقدامات، نظارت لازم بر اقدامات این حوزه در سطوح مختلف صورت گیرد .   

 

نظر شما