شناسهٔ خبر: 40361470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری کرمان :

هفته قوه قضاییه مجالی برای تداوم سیاست‌های حمایت از تولید است

کرمان - ایرنا - به گفته رییس کل دادگستری استان کرمان هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی برای تداوم رویکرد کلان کشور در زمینه جهش تولید و تداوم سیاست های این قوه در حمایت از تولید است.

صاحب‌خبر -

 یدالله موحد  روز پنجشنبه در شورای قضایی استان کرمان با موضوع تصمیم گیری در خصوص برنامه های سال ۹۹ ستاد گرامیداشت هفته قوه قضاییه افزود: هفته قوه قضاییه فرصتی برای ارائه تازه ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه قضا است تا با بررسی اقدامات انجام شده، عزمی دوباره برای برنامه ریزی های نوین و حرکت های سازنده ایجاد شود.
وی بر برگزاری جلسات مشترک با صاحب نظران، روحانیون، وکلا، اساتید حوزه و دانشگاه، حقوقدانان، جامعه نخبگانی و نهادهای مردمی تاکید کرد و ادامه داد: در هفته قوه قضاییه باید ضمن اطلاع رسانی مناسب از عملکرد و دستاوردهای حوزه قضایی استان کرمان، فضایی فراهم شود تا نتیجه عملکرد و اقدامات فعلی، چشم انداز آینده و سیاست ها و برنامه های جدید قوه قضاییه به اطلاع عموم مردم و صاحب نظران رسانده شود.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بر استفاده از ظرفیت هفته قوه قضاییه برای آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف جامعه با بخش های مختلف قوه قضاییه و نحوه خدمات رسانی آنها و ارائه آموزش های حقوقی – قضایی با استفاده از فضای رسانه ای تاکید کرد و ادامه داد: هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی برای تداوم رویکرد کلان کشور در زمینه جهش تولید و تداوم سیاست های قوه قضاییه در حمایت بیشتر از تولید است.

قضات و کارکنان نمونه دستگاه قضایی استان کرمان معرفی می‌شوند

موحد همچنین با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه ،گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و مبتنی بر شاخص های تعیین شده از سوی قوه قضاییه از قضات و کارکنان نمونه دستگاه قضایی این استان تجلیل خواهد شد.
وی سخنرانی مقامات قضایی در آئین پیش از خطبه های نماز جمعه (در صورت صلاحدید ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزاری مجدد نماز جمعه ها)، برگزاری مصاحبه مطبوعاتی در مرکز استان ها و شهرستان ها، تشریح اقدامات انجام شده در حوزه معاونت های دستگاه قضایی استان ها، بازدید از زندان ها توسط قضات محاکم و دادسراها، برگزاری دیدارهای مردمی مقامات قضایی در محل های کار ، مساجد ، تجلیل از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران دستگاه قضایی استان، بازدید مسئولان عالی از واحدهای قضائی مختلف، بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی در حمایت از جهش تولید و تکریم همکاران قضائی و اداری را از دیگر برنامه های هفته قوه قضاییه در استان کرمان برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: انجام تبلیغات مناسب محیطی، بهره برداری از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان با حضور مسئولان قضایی در برنامه های زنده  به منظور آشنایی مردم با عملکرد و معرفی بخش های دستگاه قضایی، اجرای برنامه های متناسب با هز یک از عناوین روزهای هفته قوه قضاییه و برگزاری میزگردهای تخصصی تلویزیونی با حضور کارشناسان حقوقی، قضایی و اقتصادی به منظور تحلیل اقدامات و عملکرد قوه قضاییه و برنامه های آتی از دیگر برنامه هایبزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان خواهد بود .
موحد با اشاره به اینکه در سال های گذشته برنامه های در خور شان قوه قضاییه در استان کرمان برگزار شده است، عنوان کرد: امسال با توجه به شرایط ناشی از ویورس کرونا باید به نحوی اقدام شود که ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، توفیقات دستگاه قضایی استان در سطح ملی و استانی و حاصل تلاش های همکاران این مجموعه و برنامه های پیش روی دستگاه قضایی استان کرمان تشریح شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: محاسن و معایب برنامه های سال گذشته نیز جمع بندی شده و با رفع نقاط ضعف و ارتقای نقاط قوت تلاش می شود که برنامه های کیفی و مناسب برای بزرگداشت هفته قوه قضاییه برگزار شود.
موحد در ادامه سخنان خود حفظ کرامت افراد و حرکت برمدار قانون را از اولویت های دستگاه قضایی در استان کرمان برشمرد و ادامه داد: دستگاه قضایی استان کرمان به حفظ حقوق شهروندی و کرامت مردم حساسیت ویژه ای دارد و اگر در مواردی شاهد نقض حقوق مردم باشیم، برخوردهای قانونی لازم انجام خواهد شد.

 آغاز فعالیت ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان 
معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کرمان از آغاز فعالیت ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه خبر داد و گفت: این ستاد با دو رویکرد اصلی زنده نگه داشتن یاد شهدا به ویژه شهید بهشتی و تبیین خدمات دستگاه قضایی و ارتقا جایگاه قوه قضاییه در جامعه تشکیل می شود.
محمدباقر اسلامی افزود: براساس دستورالعمل های صادره از مرکز در راستای بزرگداشت هفته قوه قضاییه برنامه هایی از جمله سخنرانی مقامات قضایی در آئین پیش از خطبه های نماز جمعه، برگزاری مصاحبه مطبوعاتی در مرکز استان و شهرستان ها، تشریح اقدامات انجام شده در حوزه معاونت های دستگاه قضایی ، بازدید از زندان ها توسط قضات محاکم و دادسراها، برگزاری دیدارهای مردمی مقامات قضایی در محل های کار ، مساجد ، تجلیل از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران دستگاه قضایی استان انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: بازدید مسئولان عالی از واحدهای قضائی مختلف، بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی در حمایت از جهش تولید و تکریم همکاران قضائی و اداری از دیگر برنامه های هفته قوه قضاییه در استان کرمان است.
رییس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان به نامگذاری عناوین هفته قوه قضاییه نیز اشاره کرد و افزود: عناوینی از جمله روز کرامت مردم و حقوق بشر، روز حمایت قضایی از تولید و کارآفرینی، روز مبارزه با فساد و احیای حقوق عامه، روز عدالت الکترونیک و فن آوری های نوین، روز پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی، روز ترویج کار جهادی و فرهنگ صلح و سازش و روز ارتقای سلامت قوه قضاییه، عزت و کرامت قضات و کارکنان برای هفته قوه قضاییه پیش بینی شده است.
اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش می شود که برنامه های گرامیداشت قوه قضاییه در استان کرمان متناسب با عناوین روزهای این هفته برنامه ریزی و اجرا شود.
رییس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان، رویکرد تبلیغی برنامه های بزرگداشت هفته قوه قضاییه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بخشی از برنامه های گرامیداشت هفته قوه قضاییه تبیینی خواهد بود.
وی عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹، تمامی برنامه های بزرگداشت هفته قوه قضاییه با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرایی خواهد شد.

نظر شما