شناسهٔ خبر: 40360576 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سناتور آمریکایی: ترامپ قصد امضای توافقنامه تسلیحاتی جدیدی را با عربستان سعودی دارد

سناتور باب منندز اعلام کرد دولت ترامپ قصد دارد بار دیگر به عربستان سعودی سلاح بفروشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از گذشت یکسال از امضای توافقنامه ۸.۱ میلیارد دلاری آمریکا با عربستان سعودی که با مخالفت کنگره نیز همراه بود، یک سناتور آمریکایی از قصد دوباره دولت ترامپ برای امضای قرارداد تسلیحاتی دیگری با عربستان سعودی خبر داد.

«باب منندز» سناتور دموکرات از ایالت نیوجرسی آمریکا در مقاله‌ای که از سوی شبکه سی ان ان منتشر شد، گفت: دولت ترامپ در حال حاضر قصد دارد تا هزاران بمب هدایت شونده را به ولیعهد سعودی، محمد بن سلمان بفروشد.

وی در ادامه افزود: دولت (آمریکا) می‌خواهد تا این قرارداد را تکمیل کند. جزئیات هنوز اعلام نشده؛ هرچند به نظر می‌رسد سعودی‌ها به دنبال آن هستند که از جنگ وحشیانه و شکست خورده شان در یمن خارج شوند.

سناتور منندز، نایب رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا سپس اعلام کرد کنگره پس از به قتل رسیدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، با قرارداد پیشین برای فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی مخالفت کرده بود.

او سپس با انتقاد شدید از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و نقش وی در قتل جمال خاشقجی نوشت: سرویس اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده است که این قتل به دستور ولیعهد سعودی بوده؛ یک مستبد دمدمی مزاج سعودی که فکر می‌کند می‌تواند منتقدین خود را بدون هیچ پیامدی سلاخی کند.

سناتور منندز همچنین نوشت: امروز و پس از گذشت یکسال، هنوز توجیهی برای آمریکا برای فروش بمب به عربستان سعودی وجود ندارد.

سال گذشته و زمانی که کنگره آمریکا با قرارداد فروش سلاح به عربستان مخالفت کرد، مایک پمپئو برای اجرایی کردن آن، به شیوه‌ای مبهم متوسل شد و آن را اقدامی «اضطراری» خواند.

انتهای پیام/

نظر شما