شناسهٔ خبر: 40359976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حجت‌الااسلام تقوی: ۶۰۰ قانون مصوب مجلس معطل تصویب آیین‌نامه در دولت است/نمایندگان مشغول قانونگذاری نشوند

رئیس سنّی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲ هزار قانون در این ۱۱۴ سال تصویب شده و قانون زیاد داریم، ما ۶۰۰ قانون مصوب داریم که در هیئت دولت معطل نوشتن آیین‌نامه‌های اجرایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس سنّی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز(پنجشنبه، هشتم خرداد 99) پارلمان در نطق پیش از دستور خود، گفت: به اعضای هیئت‌رئیسه مجلس که قرار است انتخاب شوند، تبریک میگویم و مسئولیت آنها را گوشزد می‌کنم، آنهایی که در این رقابت برای خدمت آمده‌اند، باید توجه داشته باشند که همه برای خدمت آمده‌ایم.

وی افزود: مجلس یک رئیس و دو نایب رئیس می‌خواهد، ایرادی ندارد، آنهایی هم رأی نیاوردند، اجرشان با خداست، باید خدا را شاکر باشند که این بار را بر دوش آنها نگذاشتند.

رئیس سنّی یازدهمین دوره مجلس در توصیه‌ای به اعضای جدید هیئت‌رئیسه مجلس، اظهارداشت: از خودتان و خودمان شروع کنیم، اسلام می‌گوید، هر آنچه خودمان می‌گوییم، اول خودمان عمل کنیم و بعد از دیگران بخواهیم.

تقوی ادامه داد: مردم امانت خدمت را در اختیار ما قرار دادند، مجلس تراز اسلامی اول از خودش شروع می‌کند بعد به دیگر دستگاه‌ها و مسئولان می‌پردازد، در مجلس تراز اسلامی، اخلاق حاکم است؛ موافقت‌ها و مخالفت‌های ما در جامعه فرهنگ‌ساز است، باید توجه داشته باشیم چه بر زبان جاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس مرکز سیاست‌سازی است، ما باید سیاست را اخلاقی کنیم، افزود: دروغ نگوییم، تخریب نکنیم، تهمت نزنیم، شایعه‌پراکنی نکنیم، برای خارج کردن رقیبب از صحنه به هر وسیله‌ای متوسل نشویم، این مجلس عصاره ملت است، بعضی از روش‌ها با نصایح امام و رهبری معظم سازگاری ندارد.

رئیس سنّی یازدهمین دوره مجلس اضافه کرد: از الآن تصمیم بگیریم اخلاق را رعایت کنیم و حریم نگه داریم. انتظار ما این است که اساتید اخلاق در مجلس حضور پیدا کنند و برای ما درس اخلاق بدهند، گاهی نماز را آخر وقت می‌خوانیم، می‌گوییم کار داریم.

تقوی با تأکید بر اینکه ما نمایندگان مجلس عصاره ملت و برآمده از فضایل مردم هستیم، گفت:  ما چهار سال در این ساختمان هستیم، مجلس بیش از 1200 نفر کارمند دارد، کارشناسان بسیار قوی در این مجلس هستند، هیئت‌رئیسه توجه کند از همین کارشناسان استفاده کنند، لشکرکشی نکنند، بعضی از اینها در کشور بی‌نظیر هستند، از تخصص و تجارب اینها بیشتر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: 12 هزار قانون در این 114 سال تصویب شده و قانون زیاد داریم، ما 600 قانون مصوب داریم که در هیئت دولت معطل نوشتن آیین‌نامه‌های اجرایی است، گاهی تصور می‌شود مشغول قانونگذاری در روزهای هفته هستیم، هیئت‌رئیسه به نظارت و موضوع تنقیح قوانین توجه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما