شناسهٔ خبر: 40359947 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لغو ماموریت تاریخی اسپیس ایکس و ناسا

ماموریت تاریخی اسپیس ایکس برای اعزام دو فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی با همکاری ناسا، به دلیل شرایط نامناسب جوی لغو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک نام آشنای عرصه فناوری و فضا، برای نخستین بار تصمیم به اعزام دو فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفت. اعزام فضانورد پیش از این تنها از سوی ناسا انجام شده است؛ و حالا فضانوردان ناسا قرار است با فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس عازم فضا شوند.

طبق آنچه قبلا در این مورد از سوی این شرکت و رسانه‌ها اعلام شد، قرار بود این پرتاب بامداد پنجشنبه هشتم خرداد صورت بگیرد، اما طبق اعلام ناسا و اسپیس ایکس، این ماموریت به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو و به روز شنبه موکول شد.

گفته می‌شود این اتفاق تنها ۱۶ دقیقه قبل از آغاز عملیات رخ داده است و به دلیل ادامه هوای توفانی روز گذشته و ترس از وقوع صاعقه ناسا و اسپیس ایکس در تصمیمی مشترک اقدام به لغو این ماموریت کردند.

بیشتر بخوانید: موشک اسپیس ایکس آماده پرتاب فضانوردان آمریکایی به فضا

ایلان ماسک پیش از این اعلام کرده بود که اگر این ماموریت تاریخی اسپیس ایکس با موفقیت انجام شود، بر اعتبار ناسا و شرکتش می‌افزاید، اما اگر با شکست مواجه شد، او به تنهایی تمام مسئولیت آن را بر عهده خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما