شناسهٔ خبر: 40359680 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

انتقاد تند و تیز داریوش قنبری از خاتمی؛

دوره سرگرم کردن مردم با تحليل‌ها و مباحث شيک گذشته/ باید تکلیف را مشخص کنند که می‌خواهند سیاست ورزی کنند یا روشنفکر بازی دربیاورند؟

اگر دوستان مي‌خواهند سياست‌ورزي کنند خود اين مساله ساختار، چارچوب و هزينه‌هاي خود را دارد.

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز: داریوش قنبری، اصلاح طلب پرحاشیه و داوطلب ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم در گفتگو با روزنامه آرمان در پاسخ به سوال «چندي پيش نيز رئيس دولت اصلاحات در سخنراني خود در فضاي مجازي به نکته‌اي اشاره کرد که اصلاح‌طلبان در خصوص جامعه محوري و بازگشت به مردم برنامه عملي ارائه دهند؛ اساسا بدون حضور در قدرت چگونه مي‌توان در کنار مردم بود و مطالبات آنها را پيش برد؟» انتقادات تند و تیزی را نثار رئیس دولت اصلاحات کرده و گفته است:

معلوم نيست که منظور رئيس دولت اصلاحات از بيان اين مساله چيست و بايد واضح‌تر بيان شود اصلاحات جامعه محور و اينکه کلا از جامعه جدا شويم بحث جدايي است، اما اکنون صحبت اين است که بالاخره مي‌خواهيد کجا را اصلاح کنيد؟ اگر مشکل در ساختار است بايد تلاش کنند که در ساختار نيز جايگاهي داشته باشند و اصلاح کنند. اينها اصلا در مقابل هم نيست و من هم چندان موافق اين مباحث کش‌دار ذهني نيستم. مسائل را بايد خيلي عيني نمود و بحث کرد. دوره سرگرم کردن مردم با تحليل‌ها و مباحث شيک گذشته است. عملي کردن آن نيز بدين حالت است که اگر دوستان مي‌خواهند سياست‌ورزي کنند خود اين مساله ساختار، چارچوب و هزينه‌هاي خود را دارد. اما اگر بخواهند روشنفکر بازي در آورند آن هم شرايط و ساختار خود را دارد.

درباره «داریوش قنبری» بیشتر بخوانید:
شانتاژ طیف مقابل است که از ما بدون مسئولیت جواب می‌خواهد!
حامی برجسته روحانی دست به اعتراف زد +جزئیات

گزارش وزارت اطلاعات درباره من یا مغرضانه است یا غیرکارشناسی!

اصلاح‌طلبان بايد تکليف را روشن کنند که آيا سياست‌ورز عملي‌اند يا صرفا مي‌خواهند نظريه‌پردازي روشنفکرانه کنند؟ ايستادن ميان اين دو، مشخص نبودن سمت‌گيري جريان و حضور در هر اين رويکردها بايد تمام شود. اگر در سياست هستند سياست چارچوب‌هاي خود را دارد و بالاخره بايد عضو يک سازمان سياسي بود و به مردم پاسخگو بود و شفاف و صادقانه صحبت کرد.

گفتنی است پس از رشد نارضایتی های عمومی از ناکارآمدی دولت روحانی، عملکرد مجلس دهم و در نهایت شکست سنگین در انتخابات مجلس یازدهم، دعواهای درونی جریان اصلاحات تشدید شده است. تا جایی که صادق زیباکلام خبر از مرگ اصلاحات در دوم اسفند داد و حتی برخی افراد نظیر کرباسچی از امکان حذف خاتمی و عارف سخن به میان آوردند. جهان نيوز شانتاژ طیف مقابل است که از ما بدون مسئولیت جواب می‌خواهد! حامی برجسته روحانی دست به اعتراف زد +جزئیات گزارش وزارت اطلاعات درباره من یا مغرضانه است یا غیرکارشناسی!

نظر شما