شناسهٔ خبر: 40359675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

منتخب مردم رشت در مجلس یازدهم: در مجلس دهم رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به خوبی انجام نشد

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم تقویت بعد نظارتی مجلس را خواستار شد و گفت: مسائل فرهنگی و اقتصادی از اولویت‌های مجلس یازدهم است که باید بیشتر به آن بپردازد.

صاحب‌خبر -

سید علی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه بیشتر مجلس یازدهم به مسائل فرهنگی و اقتصادی جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس یازدهم رسیدگی به این دو بخش را در دستور کار خود دارد از طرفی تقویت بعد نظارتی مجلس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم رشت در مجلس در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به ویژه با توجه به شیوع بیماری کرونا نظرتان درباره اولویت‌های مجلس یازدهم چیست عنوان کرد: رویکرد و نگاه مجلس یازدهم باید بیشتر روی مسائل فرهنگی، اقتصادی، معیشتی و افزایش رفاه عمومی جامعه متمرکز شود.

آقازاده با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی به صورت کلی رونق هر چه بیشتر تولید و اقتصاد، ارتقاء رفاه و حل معضل اشتغال را به دنبال دارد تصریح کرد: امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است بنابراین باید با نگاهی نو به حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور به روند مثبت فعالیت‌های این بخش کمک شود.

وی نقاط قوت و ضعف دوره چهارساله مجلس دهم را برشمرد و در مورد اینکه مجلس یازدهم باید روی کدام نقاط قوت گذشته بیشتر تمرکز کند ابراز داشت: از وظایف محوری مجلس بحث قانونگذاری و نظارت است اما در مجلس دهم رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و برخورد جدی با عوامل تشدید کننده آن به خوبی انجام نشد.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه عدم توجه به مسائل فرهنگی و اقتصادی به بروز برخی آسیب‌های اجتماعی در کشور دامن زده است افزود: حفظ تولید ملی، تلاش برای تقویت آن، زمینه‌سازی برای رونق و جهش تولید و مسائلی از این دست که جزء شعارهای چند ساله اخیر مقام معظم رهبری بود باید در دستور کار مجلس قرار گیرد.

آقازاده نگاه ضعیف مجلس دهم به مسائل فرهنگی که به عنوان موتور محرکه سایر فعالیت‌ها در کشور محسوب می‌شود را متذکر شد و خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم باید با رفع نقاط ضعف گذشته در دوره دهم و با یک رویکرد، نگاه و تعامل مثبت و پیش‌رونده نسبت به رفع اصلی‌ترین مشکلات مردم و جامعه امروز اقدام کند.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما رئیس مجلس آینده باید دارای چه ویژگی‌هایی برای ریاست باشد نیز عنوان کرد: رئیس آینده مجلس یازدهم نقش زیادی در فعال‌سازی ظرفیت مجلس در بخش‌های مختلف دارد به طوری‌که می‌تواند با تعامل و مدیریت خوب خود به حوزه‌های نظارتی و قانونگذاری مجلس جدید سرعت ببخشد.

نماینده مردم رشت در مجلس یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کارآمدی مجلس یازدهم را تکیه بیشتر بر روی مسائل نظارتی آن تلقی کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی و وضعیت اقتصادی استان گیلان باید حوزه کشاورزی آن بیشتر مورد حمایت قرار گیرد و مشکلاتی که برای توسعه در این بخش وجود دارد حل و فصل شود.

آقازاده گردشگری را از جمله مزیت‌های بسیار بالای استان گیلان ذکر کرد و با بیان اینکه لازم است جهت تقویت این بخش موانع موجود برطرف شود تصریح کرد: اقتصاد کشاورزی و گردشگری فرصت‌های خوب گیلان برای توسعه هستند که اگر به آن‌ها بیشتر توجه شود یقیناً رونق اقتصادی و اشتغالزایی را برای استان به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/614/ش

نظر شما