شناسهٔ خبر: 40359651 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جدیدترین اخبار درباره وضعیت شیوع کرونا در جهان/ کاهش محدودیت‌ها در اغلب کشور‌های آلوده به کووید-۱۹

در اغلب کشور‌ها علی‌رغم ادامه همه‌گیری کرونا، محدودیت‌هایی که پیش از این وضع شده بود، کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا صبح امروز (پنجشنبه) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به پنج میلیون و ۷۹۰ هزار و ۱۰۳ نفر افزایش یافته است. همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به ۳۵۷ هزار و ۴۳۲ نفر و شمار بهبود یافتگان به دو میلیون و ۴۹۷ هزار و ۶۱۸ تن رسیده است.

آمریکا، برزیل، روسیه، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ترکیه و هند به ترتیب در رده‌های اول تا دهم جدول کشور‌های آلوده به ویروس کووید-۱۹ قرار دارند.

جدیدترین خبر‌ها درباره وضعیت کشور‌های آلوده به ویروس کرونا و شمار مبتلایان جهانی را در زیر بخوانید:

اجباری شدن استفاده از ماسک در لبنان
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۶:۳۵

 وزارت کشور لبنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از فردا استفاده از ماسک در لبنان اجباری است.

آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ۱۴۳ هزار و ۸۴۹ نفر رسید
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۴:۵۵

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

او افزود: از بین مبتلایان جدید، ۴۱۹ مورد بستری و یک هزار و ۸۳۹ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

جهانپور گفت: مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۱۴۳ هزار و ۸۴۹ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

 سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۶۲۷ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۱۱۲ هزار و ۹۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

او گفت:  ۲۵۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۸۷۶ هزار و ۴۹۲ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جهان
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۴:۳۴

شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در جهان از مرز پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر فراتر رفت.

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۳:۰۱

آخرین آمار رسمی کرونا در افغانستان بنابر اعلام وزارت بهداشت این کشور حاکی از مرگ ۸ نفر و ابتلای ۵۸۰ نفر در شبانه‌روز گذشته است. تا کنون ۲۳۵ نفر بر اثر بیماری کووید-۱۹ در افغانستان جان باخته‌اند و مجموع مبتلایان به ۱۳ هزار و ۳۶ نفر رسیده است.

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۲:۲۷

مقامات بهداشت مکزیک اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته ۳،۴۶۳ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ شناسایی کرده‌اند و آمار کل مبتلایان در این کشور به ۷۸ هزار و ۲۳ نفر افزایش یافته است. همچنین در این مدت ۴۶۳ بیمار جان خود را از دست داده‌اند و شمار کل قربانیان به ۸ هزار و ۵۹۷ نفر رسیده است.

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۲:۲۶

وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۱،۰۰۳ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۵ نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان در این کشور به ۶۰،۱۵۴ و تعداد کل قربانیان به ۱،۲۴۰ نفر افزایش یافت.

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۲:۱۲

روسیه امروز اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۸ هزار و ۳۷۱ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را شناسایی کرده است و در این مدت ۱۷۴ بیمار نیز جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب آمار کل مبتلایان در این کشور به ۳۷۹،۰۵۱ نفر و شمار کل قربانیان به ۴،۱۴۲ نفر رسیده است.

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۱:۲۱

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در هند به ۱۵۸ هزار و ۳۳۳ نفر رسید.
تاکنون ۶۷ هزار و ۶۹۲ نفر از این مبتلایان از بیمارستان مرخص شده و چهار هزار و ۵۳۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ابتلای ۶۱۴ فلسطینی به ویروس کرونا
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۰:۴۶

وزارت بهداشت فلسطین در رام الله از افزایش شمار فلسطینیان مبتلا به ویروس کرونا به ۶۱۴ نفر خبر داد.

از مجموع مبتلایان تاکنون ۵ نفر فوت شدند.

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۰:۱۱

مقامات بهداشتی چین روز پنجشنبه اعلام کردند با ثبت دو مورد دیگر ابتلا به ویروس کرونا، شمار کل مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در چین به ۸۲ هزار و ۹۹۵ نفر رسید. مقامات چین تصریح کردند این دو مورد افرادی هستند که از خارج از کشور وارد چین شده اند.

کمیسیون ملی بهداشت چین در گزارش روزانه خود اعلام کرد در ۲۴ ساعت اخیر هیچ مورد مرگ و میر ناشی از آلودگی به ویروس کرونا در این کشور به ثبت نرسیده است.

بیماری کووید-۱۹ تاکنون به جان باختن چهار هزار و ۶۳۴ نفر در چین منجر شده است.

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۹:۵۰

تایلند امروز اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته ۱۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده، اما هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۹:۲۹

مقامات بخش بهداشت مکزیک روز پنجشنبه از سه هزار و ۴۶۳ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در مکزیک به ۷۸ هزار و ۲۳ مورد رسید.

 شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در مکزیک نیز به هشت هزار و ۵۹۷ مورد رسیده است.

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۹:۰۶

موسسه رابرت کخ روز پنجشنبه اعلام کرد شمار موارد تایید شده آلودگی به ویروس کرونا در آلمان با ۳۵۳ مورد افزایش به ۱۷۹ هزار و ۷۱۷ نفر رسید.

این موسسه همچنین اعلام کرد شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در آلمان با ۶۲ نفر افزایش به هشت هزار و ۴۱۱ نفر رسید.

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۸:۴۰

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در کره جنوبی روز پنجشنبه از ۷۹ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. این بیشترین شمار موارد روزانه آلودگی به ویروس کرونا در کره جنوبی از پنجم آوریل است.

به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در کره جنوبی به ۱۱ هزار و ۳۴۴ مورد رسید. همچنین ۲۶۹ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در کره جنوبی جان خود را از دست داده اند.

بازگشایی حرمین شریفین در سوریه
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۸:۲۱

دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد حرم مطهر حضرت زینب (س) از صبح پنجشنبه دوباره در‌های خود را به روی زائران خواهد گشود.

بازگشایی حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) دخت امام علی (ع)، در پی اعلام وزارت اوقاف سوریه مبنی بر بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی در این کشور و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

بنابر این بیانیه، نماز جماعت هم در میقات‌های پنجگانه در مصلای حرم مطهر اقامه خواهد شد.

همچنین آستان مقدس حرم حضرت رقیه (س) دختر امام حسین (ع) واقع در مرکز شهر قدیمی دمشق همزمان در‌های خود را به روی زائران خواهد گشود.

حرم‌های مطهر از حدود دو ماه پیش و همزمان با تدابیر پیشگیرانه دولت سوریه به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند.

شیوع سریع کرونا در زاغه‌های ریو دو ژانیرو
۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۸:۱۸

وضعیت شیوع کرونا در زاغه‌های ریو دو ژانیرو نگران کننده است. شمار قربانیان ویروس کرونا در برزیل به بیش از ۲۴ هزار نفر رسیده است. به طور قطع این آمار پایین‌تر از میزان واقعی است. در زاغه‌های ریو دو ژانیرو موسوم به «فاولا» اوضاع خارج از کنترل است.

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۸:۱۴

مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به یک میلیون و ۷۴۵ هزار و ۸۰۳ نفر و شمار قربانیان این ویروس در این کشور به ۱۰۲ هزار و ۱۰۷ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما