شناسهٔ خبر: 40359556 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان | لغو محدودیت سفر در چند کشور اروپایی | افزایش ابتلای روزانه در ایران

تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۵ میلیون و ۷۵۱ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۵۵ هزار نفر ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اشاره به فوت ۵۶ نفر از مبتلایان کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا به ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور با اشاره اینکه از ۶ تا ۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد، گفت: از بین مبتلایان جدید، ۴۱۲ مورد بستری و یکهزار و ۶۶۸ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به گفته وی، تاکنون ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. جهانپور ادامه داد: تاکنون از این جمع، ۱۱۱ هزار و ۱۷۶ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از ۵۶ مورد جدید فوتی خبر داد و گفت: تاکنون ۷ هزار و ۵۶۴ مورد فوتی در کشور داشته‌ایم. وی با اشاره به بستری شدن ۲ هزار و ۵۵۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه افزود: وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است اما بقیه استان‌ها به وضعیت با ثباتی در خصوص کرونا رسیده‌اند.

  • ثبت ۲۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در لبنان

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که ۱۱۶۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. تسنیم به نقل از المنار نوشت: وزارت بهداشت لبنان از ثبت 11 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. بر اساس این گزارش تاکنون 1161 نفر در لبنان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

  • اتمام محدودیت‌های سفر در آلمان از ۱۵ ژوئن

دولت آلمان تصمیم گرفته است از ۱۵ ژوئن محدودیت‌های سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را لغو کند. ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز هایکو ماس نوشت: وزیر امورخارجه آلمان اعلام کرد که از ۱۵ ژوئن محدودیت‌های اعمال شده به دلیل کرونا در انجام سفر به ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا لغو خواهد شد و دولت آلمان در مورد سفر به سایر کشورها از جمله ترکیه نیز بعدا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به نقل از یک منبع دولتی اتمام محدودیت‌های سفر شامل کشورهای عضو اتحادیه اروپا و هم‌چنین انگلیس، ایسلند، نروژ، سوئیس و لیختن‌اشتاین خواهد بود.
همزمان با بازگشایی بخش‌های مختلف اقتصادی در بزرگترین مرکز اقتصادی اروپا (آلمان) انتظار ‌می‌رود هفته‌ آینده کابینه آلمان به ارائه و بررسی دستورالعمل‌های لازم جهت کاهش محدودیت‌های سفر به سایر کشورهای اروپایی به طور رسمی بپردازد.

نظر شما