شناسهٔ خبر: 40359401 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سرنوشت دو نماینده اصولگرای متخلف مجلس دهم | عزیزی در حبس ؛ احمدی در آستانه بازداشت

محمد عزیزی نماینده نزدیک به اصولگرایان مجلس دهم که به عنوان یکی از متهمان پرونده فساد در حوزه خودرو، به ۶۱ ماه حبس محکوم شده بود، سه‌شنبه شب با حکم مراجع قضایی برای اجرای محکومیت بازداشت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، محمد عزیزی که مردادماه ۹۸ هم به‌دلیل «معاونت در اخلال بازار خودرو» بازداشت شده بود، چند روز بعد از بازداشت، با سپردن وثیقه «۱۰ میلیارد تومانی» با گذراندن تنها چند روز بازداشت موقت از زندان آزاد شد.

او اما تنها نماینده مجلسی نبود که در این پرونده درجمع متهمان قرار گرفت. فریدون احمدی دیگر نماینده اصولگرای دوره دهم نیز در این پرونده با عزیزی، به‌جرم اخلال در بازار خودرو محکوم شده است و ازقضا او نیز همچون عزیزی، مردادماه ۹۸ به جرم معاونت در اخلال بازار خودرو بازداشت و چندروز بعد با سپردن وثیقه آزاد شده بود.

هرچند احمدی پس از آزادی در آخرین نطق میان دستور خود در مقام نماینده زنجانی‌ها در دوره دهم مجلس مدعی شده بود که «عده‌ای به بهانه مبارزه با فساد، قصد تسویه حساب دارند.» او همچنین گفته بود که هیچگونه تخلف یا تعدی از حدود وظایف نمایندگی خود نکرده اما در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه سال جاری، احکام صادره برای او و محمد عزیزی نشان از آن داشت که این دو نماینده اصولگرا چندان هم بی‌گناه نبوده‌اند.

براساس آرای صادره محمد عزیزی فرزند کتابعلی  و فریدون احمدی فرزند ابوذر نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی از طریق تسهیل در وقوع جرم (در ایجاد انحصار) هرکدام به تحمل ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

در نهایت هم سه‌شنبه ششم خردادماه محمد عزیزی برای گذراندن محکومیتش بازداشت شد. هرچند هنوز مشخص نیست که وضعیت فریدون احمدی، نماینده محکوم شده دیگر چه شده اما برخی اخبار حکایت از آن دارد که او هم قرار بوده روز گذشته بازداشت شود و همزمان برخی منابع خبری از بازداشت او در روز پنجشنبه خبر داده‌اند.

نظر شما