شناسهٔ خبر: 40359022 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک فعال سیاسی:

با توجه به کرونا در سیاستگذاری ها باید تجدید نظر شود

صدف صمیمی

یک فعال سیاسی گفت: کرونا ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای کل جهان از جمله ایران ایجاد کرده و طبیعی است هم در تدوین برنامه ها و هم اجرای آن ها و هم وظایفی که دولت و ملت دارند باید تجدید نظر اساسی شود.

صاحب‌خبر -

غلامرضا انصاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به ابر چالش تورمی که با خروج امریکا از برجام و تحریم های ظالمانه  این کشور برای ما ایجاد شد و با توجه به اینکه دومین ابر چالش پاندومی کرونا که چالشی بین المللی هم هست برای ما ایجاد شد ، شرایط امروز جامعه خاص است.

وی ادامه داد:کرونا ابعاد مختلف سیاسی اقتصادی فرهنگی برای کل جهان از جمله ایران ایجاد کرده و طبیعی است هم در تدوین برنامه ها و هم اجرای آن ها و هم وظایفی که دولت و ملت دارند باید تجدید نظر اساسی شود. 

وی با تشبیه شرایط امروز به شرایط جنگی گفت: طبیعی است در شرایط یک جنگ تمام عیار فرهنگی اجتماعی سیاسی اقتصادی قرار گرفتیم و نقش ژنرال های نظامی بسیار مهم است و سربازها با هدایت فرمانده باهوش و مدبر موفق می شوند. در این شرایط باید این نقد را به دولت وارد کرد که چرا همانند دولت اول آقای روحانی از ژنرال های با تجربه استفاده نمی‌کند، تا هم مردم و هم کشور نتایج مثبتش را شاهد باشند. 

 وی با اشاره به سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ گفت:  دولت ها و مدیریت های اجرایی در زمان بحران زاویه دید خود را باید ۳۶۰ در جه کنند و در تولید و استراتژی ها همگامی و همراهی ملت را افرایش دهندتا مرحمی بر زخم های مردم باشند. دایره حواریون آقای روحانی بسیار کمتر از دولت اولش شده است. 

انصاری تصریح کرد: وقتی انحصار ایجاد می شود در جامعه ، فساد سیتماتیک هم ایجاد  می‌شود، باید در حوزه های اقتصادی انحصار زدایی را در اولویت  برنامه ها قرار دهیم. باید در جهت اصلاح فساد زدایی از ساختار اجرایی پیش برویم این هم شدنی نیست مگر در صورت تن دادن به شعارهای  اصلی انقلاب. اگر شعار انقلاب را در روح تصمیماتمان گسترش دهیم هم بیشتر رشد احزاب سیاسی و تشکل های مدنی را ایجاد می کنیم و هم احزاب می توانند زمینه نقد منصفانه را عملی کنند و انتخاب مردم را جلو ببرند . اگر تن به این موضوع ندهیم جامعه را تخریب می کنند.

این عضو حزب اتحاد. ملت گفت: به اعتقاد من ما باید بیشتر آزادی های فرهنگی اجتماعی را فراهم کنیم در این شرایط می توانیم تولید مثبت ایجاد کنیم. در شرایطی که امکان رقابت وجود نداشته باشد، انحصار و انحطاط ایجاد می شود. تمام رمز مملکت داری در تولید ثروت است که در کنارش امنیت و اعتماد اجتماعی را هم ایجاد می کند. متناسب با تولید ثروت دولت می تواند وابستگی خود را به نفت کاهش دهد. هیچ دولتی بدون پشتوانه ملی و مردمی امکان توفیق در عرصه های بین المللی را ندارد. یکی از سیاسیت های دولت در شرایطی که فروش نفت را نداریم اخذ مالیات است وقتی رابطه دولت ملت درست تعریف نشود مردم مالیات را باج و خراج می دانند. 

وی گفت:  تنها راه این که امروز بتوانیم از این بحران نجات پیدا کنیم گرایش به سمت مردم است در این صورت مردم همراهی می کنند.

انتهای پیام

نظر شما