شناسهٔ خبر: 40358461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

گلایه شهروندان از افزایش قیمت حمل و نقل درون شهری در مشهد

َمشتی باشیم!

 افزایش قیمت بلیت و خدمات حمل و نقل عمومی از ۱۵ خرداد در شهر مشهد مصوبه شورای شهر را دارد که پس از آن قیمت خدمات‌دهی مترو به هزار تومان و اتوبوسرانی به ۷۵۰ تومان برای هر نفر افزایش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

هاشم رسائی‌فر/

 افزایش قیمت بلیت و خدمات حمل و نقل عمومی از ۱۵ خرداد در شهر مشهد مصوبه شورای شهر را دارد که پس از آن قیمت خدمات‌دهی مترو به هزار تومان و اتوبوسرانی به ۷۵۰ تومان برای هر نفر افزایش خواهد یافت.

اگرچه شورای شهری‌ها اعلام کردند افزایش قیمت خدمات حمل و نقل عمومی پیش از سال ۹۹ برای اجرا از ابتدای سال جاری مصوبه گرفته اما به علت شیوع کرونا و شرایطی که وجود داشت این مصوبه از نیمه خرداد اجرایی خواهد شد.

•         تصمیم غیرمنطقی

با اعلام این خبر خیلی از مردم به این مصوبه واکنش نشان دادند و گرانی بهای بلیت مترو و اتوبوس را در شرایط فعلی منطقی ندانستند.

شهروندی با گلایه از تصمیم شورای شهر در این خصوص می‌گوید: شهرداری و شورای شهر برای بهتر شدن اوضاع حمل و نقل و فرسودگی اتوبوس‌ها چه فکری کردند و چه اقدامی انجام دادند که حالا باید مردم زیر بار افزایش بهای بلیت هم بروند. من که یک کارگر هستم و هر روز به امید رفتن به سر کار از خانه بیرون می‌زنم در این اوضاع اقتصادی فعلی چطور باید علاوه بر آشفته بازار قیمت اجناس، هزینه‌های حمل و نقل داخل شهری نیز افزایش پیدا کند. کاش مسئولان فکر دیگری برای این موضوع می‌اندیشیدند.

•         همدلی برای همه

شهروند دیگری با اشاره به این موضوع که با شیوع کرونا همه دست به دست هم دادند تا در اوضاع بد اقتصادی خیلی از مشکلات حل بشود و مردم تقریباً همه برای این موضوع بسیج شدند، گفت: چطور مسئولان شهری با نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر آن هم به صورت گسترده مردم را تشویق به همدلی و همراهی با همدیگر در این شرایط می‌کنند اما زمانی که وقت همراهی خودشان می‌رسد چشمشان را به روی همه چیز می‌بندند و مصوبه‌هایی اینچنینی برای مردم صادر می‌کنند. انصاف و همراهی برخی از مسئولان به اندازه همین مردم نیست که فکر نمی‌کنند با هر افزایشی هر چند اندک، فشاری مضاعف روی قشر ضعیف جامعه می‌آید و آن‌ها دچار سختی می‌شوند.

فرد دیگری گلایه‌مند است و می‌گوید: کدام مسئول و شورای شهری در مشهد سراغ دارید که برای سفر درون‌شهری از اتوبوس یا حتی مترو استفاده کند؟ اگر آقایان مجبور بودند برای سفر در شهر از اتوبوس‌های فرسوده موجود استفاده کنند که در این هوای گرم برخی از آن‌ها بدون کولر و سیستم سرمایشی هستند مطمئن باشید پیش از گرانی بلیت فکری به حال تجهیز اتوبوس‌ها می‌کردند و هیچ وقت راضی به افزایش بلیت با شرایط فعلی نمی‌شدند.

نظر شما