شناسهٔ خبر: 40354605 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

منابع امنیتی عراقی اعلام کردند؛

بازداشت داعشی هنگام آتش زدن محصولات کشاورزی در کرکوک

منابع امنیتی عراقی از بازداشت تروریست داعشی هنگام آتش زدن محصولات کشاورزی در کرکوک خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، اداره اطلاعات نظامی عراق با صدور بیانیه ای از بازداشت تروریست داعشی که در حال آتش زدن محصولات کشاورزی در استان کرکوک بود، خبر داد.

در بیانیه اطلاعات نظامی عراق آمده است: یک تروریست داعشی در حال آتش زدن محصولات کشاورزی در ناحیه الزاب در استان کرکوک بازداشت و تحویل مراجع قضایی شد. وی برادر دو تروریست داعشی است که یکی از آنها به ۲۵ سال زندان محکوم شده است.

گفتنی است که تروریستها طی هفته های اخیر اقدام به آتش زدن محصولات کشاورزی در مناطق مختلف عراق کرده اند. قبلاً هم، «مهدی الشمری» مسئول ناحیه کنعان در بیست کیلومتری شرق بعقوبه در استان دیالی اعلام کرده بود: داعشی ها محصولات کشاورزی را به آتش کشیده اند. بیش از ۴۰ جریب از مزارع گندم در روستای سکوک واقع در اطراف ناحیه کنعان در استان دیالی به آتش کشیده شده است. داعشی ها مزارع گندم را به آتش کشیده اند.

همچنین چند روز قبل، منابع عراقی از یورش داعش به تیم آتش نشانی که برای خاموش کردن آتش در یکی از مزارع کشاورزی در در نزدیکی روستای توکل در حومه المقدادیه در استان دیالی اعزام شده بود، خبر دادند و اعلام کردند که بر اثر این یورش داعش، شماری زخمی شدند.

این در حالی است که مزارع گندم در مناطق مختلف استان دیالی طی هفته های گذشته به آتش کشیده شده است. به نظر می رسد که بقایای گروه تروریستی داعش با آتش زدن مزارع گندم کشاورزان شگرد کثیفی را برای آسیب زدن به اقتصاد عراق به کار گرفته اند. عواقب و تبعات این اقدام تکفیری ها هولناک است زیرا علاوه بر اینکه سبب کاهش بیشتر منابع غذایی می شود با توجه به اینکه کشاورزان محصولی ندارند تا آذوقه یکسال خود را تامین کنند و امیدی به کشت دوباره داشته باشند این مناطق خالی از سکنه خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما