شناسهٔ خبر: 40353779 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

موسوی در واکنش به موضع فرانسه درباره عادل‌خواه؛

تهدید فقط باعث پیچیده‌تر شدن پرونده می‌شود/ ایران بی‌احترامی به اصول حاکمیتی را برنمی‌تابد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه قوه قضائیه مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از استقلال کامل برخوردار است، تسری برداشت‌های یک طرفه از احکام مستقل قضایی را برای روابط دو کشور غیر سازنده دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص خانم فریبا عادل‌خواه اظهار کرد: رسیدگی به "جرائم اتباع ایرانی" صرفاً در صلاحیت قضائی "محاکم ایرانی" است. این پرونده با رعایت مقررات در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفته و خانم عادل‌خواه از حقوق شهروندی خود برخوردار بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: رأی صادره رأی دادگاه بدوی است و خانم عادل‌خواه می‌تواند از طریق مجاری قانونی نسبت به آن فرجام‌خواهی کند.

موسوی با تأکید بر اینکه قوه قضائیه مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از استقلال کامل برخوردار است، تسری برداشت‌های یک طرفه از احکام مستقل قضایی را برای روابط دو کشور غیر سازنده دانست و تأکید کرد: هرگونه لحن تهدیدآمیز و مداخله‌جویانه باعث پیچیده‌تر شدن این پرونده شده و جمهوری اسلامی ایران بی‌احترامی به اصول حاکمیتی خود از جمله استقلال قوه قضائیه را به‌هیچ‌وجه بر نمی‌تابد.

انتهای پیام/4129/

نظر شما