شناسهٔ خبر: 40353487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای مرند

میکائیلی معاون عمرانی فرماندار مرند گفت: طی سال گذشته تعداد ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌های شهرستان مرند بازسازی شد اما ۱۵ هزار واحد دیگر نیاز به بازسازی کامل دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،میکائیلی معاون عمرانی فرماندار مرند در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مرندگفت: طی سال گذشته تعداد ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌های شهرستان مرند بازسازی شد اما ۱۵ هزار واحد دیگر نیاز به بازسازی کامل دارند.

او با تاکید بر لزوم بازسازی بافت‌های فرسوده در روستا‌ها به دلیل جلوگیری از خسارات احتمالی در بلایای طبیعی گفت: جهت بازسازی بافت‌های فرسوده در روستا‌ها تسهیلات بانکی ۵ درصد با بازپرداخت ۱۳ ساله به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال توسط دولت ارائه می‌شود که روستاییان شهرستان مرند باید برای دریافت آن همت کنند.

معاون عمرانی فرماندار مرند همچنین از نبود تجهیزات کافی در سازمان آتش نشانی شهر مرند برای اطفای حریق ساختمان‌های بلند مرتبه انتقاد کرد و گفت: در شهر مرند نزدیک به ۵۰ هزار واحد تجاری، خدماتی، بهداشتی، اداری و مسکونی به صورت بلند مرتبه وجود دارد، اما متاسفانه نردبان هیدرولیکی جهت اطفای حریق در این ساختمان‌ها وجود ندارد.

او در ادامه به احتمال برگزاری مانور زلزله در استان اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی در همه حال در حالت آماده باش برای خدمات رسانی به مردم در مواقع وقوع بلایای طبیعی باشند.

انتهای پیام/ک

نظر شما