شناسهٔ خبر: 40352477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار:

بخش دیالیز بیمارستان سلماس پاسخگوی نیاز شهرستان نیست

سجاد ثقفی

فرماندار سلماس گفت: فضای فعلی دیالیز بیماران و دستگاه های دیالیز پاسخگوی شهرستان نیست و نیاز داریم تا ساختمان دیالیز هرچه سریعتر تکمیل شود.

صاحب‌خبر -

مرتضی اصغری امروز ۷خرداد در جلسه ستاد مقابله با کرونا در سلماس با بیان اینکه سلماس ۱۰۵ بیمار دیالیزی دارد، اظهار کرد: فضای فعلی دیالیز بیماران و دستگاه های دیالیز پاسخگوی شهرستان نیست و نیاز داریم تا ساختمان دیالیز هرچه سریعتر تکمیل شود. 

وی افزود: ۵ پروژه عمرانی بالای ۸۰درصد پیشرفت در حوزه بهداشت و درمان داریم اما نیمه کاره مانده اند و درخواست داریم تا نسبت به تکمیل آنان اقدام لازم صورت گیرد.

اصغری خاطرنشان کرد: شاخص تخت بیمارستانی سلماس زیر یک است و نیاز مبرم داریم تا بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی شهرستان هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: احداث دانشکده بهورزی سلماس با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیمه کاره مانده و علی رغم تخصیص بخشی از  اعتبارات هیچ اقدامی برای تکمیل آن صورت نگرفته است.

فرماندار سلماس در خصوص علل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در سلماس تصریح کرد: تغییر رویه اعلام آمار مبتلایان از سوی وزارت بهداشت، قرار گیری سلماس بین دو قطب آلوده ارومیه و خوی ، اسکان ۲۰۰۰ نفر از زلزله زدگان قطور خوی در سلماس ، آزادسازی پروتکلهای بهداشتی از جمله دلایل مهم افزایش آمار کرونا در سلماس است.

وی تصریح کرد: دانشکده پرستاری سلماس نیز وضعیت قابل قبولی ندارد و چارت دانشگاهی و فضای آن نیاز به مساعدت و ساماندهی و توجه ویژه دارد.

به گزارش ایسنا، اصغری افزود: بیمارستان سلماس با داشتن یک دستگاه ضدعفونی، نیازمند دستگاه اتوکلاو و ضدعفونی دیگر است و امیدواریم با عنایت دانشگاه علوم پزشکی استان این نیاز کادر درمان برطرف شود.

انتهای پیام

نظر شما