شناسهٔ خبر: 40352304 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش قیمت طلا در پی بازگشایی‌های اقتصادی/ بازگشت سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌های ریسک پذیر

طلا روز گذشته برای چهارمین بار طی چهار فصل گذشته سقوط کرد که تحلیل‌گران این سقوط قیمت‌ها را ناشی از کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و چشم انداز اقتصادی کوتاه مدت و تقویت اعتماد سرمایه گذاران به دارایی‌های ریسک پذیر عنوان کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلایناکرم شعبانی؛ نمودارهای روند حرکتی طلا با کاهش 1.1 درصدی به پایین‌ترین نرخ خود در طول دو هفته گذشته رسید و بر این مبنا هر اونس طلا به قیمت 1708.28 دلار تا بعد از ظهر روز گذشته معامله می‌شد. معاملات آتی طلا در بازار کومکس نیویورک هم با کاهش 1.8 درصدی به 1703.40 دلار در هر اونس رسید.

این روند رو به پایین در حالی آغاز شده که با کاهش محدودیت‌های شیوع کرونا بازارهای سهام ایالات متحده با افزایش خوش بینی سرمایه گذاران به شروع مجدد به کار مجدد مشاغل، به بالاترین سطح خود در طول 9 هفته گذشته رسید و اس‌اندپی 500 برای نخستین بار از ماه مارس تاکنون از سطح 3000 واحدی عبور کرد.

دنیل گالی استراتژیست کالایی شرکت تامین TD در این باره به رویترز گفت: در حال حاضر شرایط ریسک پذیری در بازار وجود دارد که باعث واژگون شدن موقعیت پناهگاه‌های امن سرمایه گذاری همچون طلا شده است.

لوکمن اوتونوگا تحلیل‌گر FXTM در این باره توضیح داد: شکست قیمت‌ها به زیر کانال 1700 دلار در هر اونس می‌تواند راه را برای دستیابی به سطح 1680 دلاری هموار کند. با این وجود روند نزولی احتمالا با رو در رویی روند تجاری با واقعیات ایجاد شده در دوران پساکرونا و کاهش داده‌های اقتصادی و در نهایت رکود اقتصادی متوقف خواهد شد.

قالی بر این باور است که تقاضای سرمایه گذاری در شرایط فعلی همچنان افزایش می‌یابد چرا که صندوق ذخیره فدرال ایالات متحده برای مدت زمان قابل توجهی در میزان ثابتی بدون تحرک باقی خواهد ماند.

گفتنی است قیمت طلا که به طور معمول به عنوان یک پناهگاه امن سرمایه گذاری در شرایط عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی مورد توجه سرمایه گذاران قرار می‌گیرد، چندی پیش در شرایط اوج همه گیری کرونا به بالاترین سطح هفت سال گذشته خود رسیده بود.

نظر شما